• Joona

Har ditt barn något födelsemärke?

Hej

Visst har vi alla födelsemärken som syns mer eller mindre! Jag trodde man föddes med dem men så verkar det inte vara!

Jag kan inte hitta nått på dottern 8,5mån men det kanske kommer senare och i så fall när?

Kan man ha födelsemärke i ögat? Allstå i färgen, dottern har blå/grå ögon men sedan hon föddes har hon haft en mörk fläck i ena ögat.

• Svar på tråden Har ditt barn något födelsemärke?
  • Mysluvan

Det är ovanligt att man föds med dom. Jag hade två medfödda fläckar och den ena fick jag ta bort när jag var typ 9år. Var inte bra tydligen. tror sonens syntes efter någon månad.

• MammasGos

Har också sett det på ett par personer...det där ed fläck i ögat menar jag..
    Min son har inga bruna fläckar...däremot har han ett smultronmärke på ryggen, där väen jag hade ett när jag var liten. Men dom växer ju bort, såna smultronmärke..

• HelHel

Min dotter fick ett litet födelsemärke på höger kind när hon var några dagar gammal. En ljusbrun fläck sk "caffe latte"-fläck (eller hur det nu stavas) =)

• Yessi79

Dottern har ett märke på "ögonkanten" rött. Hon har oxå en fläck i ögat som kommit nu i efterhand. Ögonen är blå men ena har en gul/brun fläck.

• Kramig 76

Leon har ett litet på ena skinkan, så sött =)
    Sen har han ett lite större sjusbrunt på halsen.

• pellepluttskrutt

Min yngsta son föddes med ett födelsemärke som har formen av ett hjärta påhandleden

• midnightstorm

Min son är 1 år och än så länge har jag inte sett ett enda.
    Ang fläck i ögat har min sambos bror det och det är ett födelsemärke enl läkarna. Ser ut som en svart "tårtbit" i det bruna.

• L83

Min son har flera caffe-latte-märken på kroppen. Han föddes med dem...
    Här ser ni en av dem...(precis vid keps-kanten)
  • Mysluvan

Undrar ni som har barn med medfödda caffe-latte fläckar. Kollar läkarna på dom särskilt nu? Jag hade som sagt två när jag föddes (1980) den ena fick jag ta bort -89. Undrar varför för jag har kvar en på handen.
    Men jag tror att det hade att göra med att dom var medfödda.

• L83

till mig har bvc sagt att de kanske kommer att ta bort sonens fläck i ansiktet om några år bara för att den utsetts för solljus. cancerrisk eller?

Svar på tråden Har ditt barn något födelsemärke?