• Joona

Har ditt barn något födelsemärke?

Hej

Visst har vi alla födelsemärken som syns mer eller mindre! Jag trodde man föddes med dem men så verkar det inte vara!

Jag kan inte hitta nått på dottern 8,5mån men det kanske kommer senare och i så fall när?

Kan man ha födelsemärke i ögat? Allstå i färgen, dottern har blå/grå ögon men sedan hon föddes har hon haft en mörk fläck i ena ögat.

• Svar på tråden Har ditt barn något födelsemärke?
  • Mysluvan

Ja jag vet inte riktigt varför man tog bort min som sagt. För den som togs bort satt på underarmen inte jättestor och släta kanter. Den som är kvar sitter på handen.
    Sonen har en men den ryckte dom bara på axlarna åt.
    Måste ha att göra med att det var på 80-talet. Tror dom prata om att ta den på handen oxå men det blev aldrig så iaf.
    Förlåt känner att detta blev OT men jag bara undra.

• snigelina

Nu har jag inget i er tråd att göra egentligen, för mina barn är äldre än så - 7, 5 och 2 år. Den yngsta har ännu inte fått något födelsemärke, men däremot har de två andra det och det verkar bli fler och fler. De fick sina första när de var 2-3 år.

Yngsta tjejen har däremot ett märke på låret, det såg ut som en blåmärke när hon föddes och har nu ljusnat ganska ordentligt. Det är stort som en 50-öring ungefär och något ton mörkare än huden, lite rödaktigt liksom.

• Lorina

Min ena dotter har 2 st smultronmärken ett i huvedet och ett på ena skuldran. Dessa kommer ju att försvinna. Den andra dottern har ett märke på halsen som vi alla trodde från början att nån hade rivit henne men det är ett sk "juvenilt xantogranulom" finns inget namn på svenska. Detta märke kommer inte att försvinna utan om hon vill ta bort det så måste det opereras bort. Då i utseende syfte. Mina andra 2 barn har bara pigmentfläckar och "levermärken".

• EmmaoLeon

BB sa att det va ett blåmärke, men det visade sig vara ett födelsemärke som ska gå bort om 2-3 år
  • Smilla0608

Min tös har en sk "caffe-latte" fläck mitt på näsan och en vid kindbenet.
    Det e mest den på näsan jag är "orolig" för...Inte skoj med en mitt där, eller??
    Bvc säger inget speciellt, bara att hon kan välja att ta bort den vid 10-års ålder.

Blir dom mörkare av att vara i solen eller?
    Hennes pappa e från Afrika och hon kanske blir mörkare med åren och undrar om den med blir det då eller hur funkar det...nån som vet?

Hooyo macaanto An´isa ~~
  • Matilda Ruff

Storkabettet sitter i nacken liksom sin mamma och pappa :)

• Rulltrappa

de första leverfläcksprickarna började dyka upp runt 7 månader, bortsett från ett stort ljust märke som fans redan från födseln.

• Kristin24

Elsa börjar få sina leverfläckar nu vid 2 årsålder..hade inga när hon föddes. Bara storkbett i pannan och i nacken..det i nacken är kvar men är i hårbotten och syns inte.
    Hon har inga födelsemärken i alla fall.

Go och glad Kexchoklad
  • Snossan

min ena kille har ett å ryggen som ser ut som en ek

• Maria Alle

Min lilla tjej föddes med ett rätt stort födelse märke på höger kind.
    Bara hålla koll så att det inte växer eller ändrar färg.
    Även smultronmärke på ryggen som kom efter några veckor.

Sonen har inget.

• AngelicaF

Ja man kan ha födelsemärke i ögat. min gamla granne hade de

• scheeta

min kille har ett rött märke på undersidan av tån... bra plasering

Svar på tråden Har ditt barn något födelsemärke?