• kejsarinnan

Har du många konflikter med din 3-åring?

Mamma till ett barn på jorden, ett barn i himmelen och ett barn i magen BF 9/9-07
  • Svar på tråden Har du många konflikter med din 3-åring?
  • Miss USA

Många konflikter Har en kille på snart tre år som har repeatknappen intryckt på dagarna

Stolt mamma till två huliganer
  • AnneSophie

Ja, vissa dagar känns som en enda lång konflikt.

Patrik, nu räknar vi ner... (20 dagar)
  • kejsarinnan

Ja, vi har också många konflikter här hemma. MIn son är 3 år och 2 månader och har en vilja av STÅL, om inte järn...
    Alldeles nyss hade han kastat brödkanterna överallt, då fick han plocka upp dom, han hade kastat nån leksak direkt på vitrinskåpsdörren bara för att Dora inte kom just då på teven... Och klockan är inte ens 8 än....

Mamma till ett barn på jorden, ett barn i himmelen och ett barn i magen BF 9/9-07
  • lövet2

Nja, inte direkt konflikter. Hon har väldigt ofta idéer som jag inte håller med om, men vi kommer oftast överens i slutändan. Ganska lätt att ha att göra med för att vara 3 år ...

• Veladis

Nä, inte så många, och inte så komplicerade, de som väl inträffar. Ibland är vi oense, men vi löser det snabbt.

• Soultravel

Det kan vara himmel eller helvete på mindre än fem röda sekunder. Snacka om att en treåring kan reta gallfeber...

• Dida

Jepp...!! Vissa dagar bara flyter på utan några problem alls, medans andra dagar är precis allt fel. Fel kläder, fel tandkräm, fel frukost, fel, fel, fel och tråkigt!! =)

• CeeJay

Vi har våra fighter men vi väljer dem med omsorg. Vår äldsta tjej fyllde 3 år igår och nu börjar hon bli så pass stor att hon får vara med och bestämma lite mer och då blir det inga stora konflikter. Däremot när hon var runt 2 år.... *vojnevojne*

• hallon2

Min 3-åring pendlar mellan solsken och sura miner på exakt 2 sekunder... *S*
    Vi har våra vardagliga "olika meningar" om vad som är viktigt och om hur man beter sig i en familj.
    Vi pratar en hel del om bemötande: så som DU är blir dom andra ;)

Skulle säga att det är hanterbart och att vi har ett hyfsat bra familjeliv :)

Svar på tråden Har du många konflikter med din 3-åring?