• 85a

Hur jobbigt ät det att vara styvmamma???

är det okej att tycka att ditt styvbarn är svårhanterligt?
    vad får du bestämma om när det gäller dina styvbarn?
    är det okej att säga emot din man/pojkvän gällande regler för styvbarnen?

är gift med en man som har barn seda tidigare, och tycker att det börjar bli krångligt, älskar hans son väldigt mycket men kärleken till bonusbarnen är väl annorlunda??? med min dotter vet jag vad jag får göra, säga och vilka regler jag kan sätta upp, hon kommer ju från mig och min man. men hur gör jag när jag tycker saker angående min bonus son som ibland får göra som han vill och gränserna sätts inte upp!! han börjar komma in i tonåren och trotsar, skolkar ligger och tittar på tv på nätterna när han ska upp kl7 och gå i skolan. har jag rätt att säga ifrån/till när nått är fel??????

• Svar på tråden Hur jobbigt ät det att vara styvmamma???
  • 85a

min man tycker jag har lika stor rätt i att säga till och sätta upp regler men jag tycker ändå det är känsligt! förstår min styvson om han inte vill lyssna på mig är ju ändå svåras för honom att jag som ny kommer och försöker bestämma lite. men är ju som sagt mitt hem också

• 85a

min man tycker jag har lika stor rätt i att säga till och sätta upp regler men jag tycker ändå det är känsligt! förstår min styvson om han inte vill lyssna på mig är ju ändå svåras för honom att jag som ny kommer och försöker bestämma lite. men är ju som sagt mitt hem också

• 85a

han bor hos oss några veckor i stöten och sen hos sin mamma, vi bor bara några km ifrån hans mamma så han kommer lite som han vill försöker verkligen visa att jag bryr mig om honom men det blir svårt att göra det ibland samtidigt som att visa vad som gäller. känns lite jobbigt att komma på kant med varandra. men är nog som du säger, är viktigt att försöka göra saker tillsammans!

• 85a

jag har ganska bra kontakt med hans mamma men min man och hon kommer inte överens vilket jag tror gör allt lite svårare

• 85a

är ju precis så det blir, hon är ovän med min man och det blir mycket"skitprat" och ibland påverkar hon honom så han inte är hos oss på flera veckor vilket jag tycker är tråkigt! man märker att min man och hans son får ett sämre förhållande till varann när det blir så. det blir så spänt mellan dom! vi sätter upp regler här hemma och hon säger emot dom och ringer hit och anklgara oss för att göra fel och därför blir dom ovänner! jag personligen försöker att inte lägga mig i för jag tycker det är mellan dom men det börjar bli svårt eftersom det påverkar sonen!

• 85a

jag tror nästan det, är så svårt att veta hur man ska ställa sig när man är lite mittemellan! har pratat med henne några gånger och då "håller hon med" mig i det jag säger och sen när min man pratar med henne skriker hon åt honom, kallar honom idiot m.m. och kastar på luren!?? undrar varför man gör så. och hur ska man ställa sig emot sonen då när han märker att det är spänt gällande hans mamma??

• 85a

kollibrin: är så jag känner angående en del saker, att det får hans pappa ta. inatt tex öppnade jag bara hans dörr och sa att stäng av tv du ska ju upp imorgon sedan gick jag därifrån och hoppades på att han gjorde det ute i lägenheten säger jag till när det är nått jag är missnöjd med men allvarligare saker får min man ta tag i. hoppas bara jag gör rätt i det jag gör, vill verkligen inte vara "dålig" som styvmamma!

• 85a

tack! känner jag att det är jobbigt att han är här är det ju inte för att han är HÄR utan för att det alltid blir så mycket bråk och disskutioner om/med mamman!hur det än är, är det jobbigt att ha kontakt med min mans förra "liv".

• 85a

tack så mycket känner likadant med att inte vilja möta tonårspojken halvnaken i hallen m.m.. hehe...! känner igen mig mycket i det du skrev i det senaste inlägget.*skönt*

Svar på tråden Hur jobbigt ät det att vara styvmamma???