Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
Tror att det kan vara ett dött djur, men ring polisen för säkerhets skull. Det hade jag gjort.
Tror att det kan vara ett dött djur, men ring polisen för säkerhets skull. Det hade jag gjort.
Det kan vara ngn som grävt ner ett husdjur även om det som du säger inte e så troligt. Jag tycker att du ska ringa, även om du eg. inte vill veta så e det ju viktig info till polisen samt ev. anhöriga.
Kolla inte själv! Du kan då förstöra ev. bevismaterial! Ring polisen!
Ts, jo men du behöver ju inte gå där mer för det.
Tala gärna om vad som händer framöver.
Lycka till! Hoppas att det visar sig vara ett djur bara...
Nä nu får du sluta tramsa & ringa polisen! Gå INTE dit & trampa runt & förstör, -du är anmälningsskyldig om du misstänker brott -vilket du ju gör.
Det är upp till polisen att göra en bedömning, inte ditt ansvar. Däremot är det ditt ansvar att göra en anmälan!
Tycker det börjar likna en oseriös tråd, då TS inte har hört av sig nåt mer.. Känns som hon bara vill ha uppmärksamhet. Men om det nu e på riktigt hoppas jag verkligen att hon inte gick dit nåt mer utan gjorde det enda rätta och ringde polisen.
Vill bara tillägga att om det nu skulle vara ett lik kan du bli anhållen för undanhållande av bevis, samt förstörande av bevis.
SLUTA rota runt nu, det är upp till polisen att avgöra om de ska kolla lr. inte. Du kan mkt väl försätta dig i knipa bara för att du är så nyfiken & rädd för att bli till åtlöje.
Hur skulle du kännt det om någon anhörig till dig utsattes för brott, men fallet blev aldrig löst för att nån varit där & förstört alla bevis/undanhållit information för polisen? För varje dag du inte ringer gör du bara dina egna handlingar mer & mer misstänkta.
Visst, det är mer troligt att det är ett djur som ligger där, MEN det är fortfarande inte DIN sak att avgöra.
Hon svarade väl senast igår; skrev att de skulle gå dit igen när det slutat blåsa...
Kan också förstå att du känner dig påhoppad TS, det är absolut inte meningen från min sida, men jag tycker att det är väldigt obehagligt att ni röjer runt där själva om nu ett brott har begåtts. Vad ska ni göra om ni faktiskt hittar ett lik? Ringer ni då? Förstår inte hur man kan vilja utsätta sig för en sån hemsk syn bara för att det känns pinsamt att ringa polisen. Dessutom är det ju ett brott att gräva ner djur oxå, det får man ju inte göra hur som helst, även om det inte är så högprioriterat för polisen. Nej, jag hade ringt direkt, för både min familjs och min egen säkerhets skull.
Fattar inte heller hur ni tänker. Herregud, det kan ju vara ngns barn, ngns förälder osv som ligger där och dess anhöriga sörjer & vet inte vad som hänt, är sjuka av oro, och så springer det runt folk och snokar för att det är SPÄNNANDE istället för att låta polisen göra sitt jobb! Fy f-n!
Jacqueline, ja, det fattar jag med, men bara det att det faktiskt kan vara ett lik, ngns anhörig måste man komma ihåg tycker jag. Respektlöst!
Jag hade blivit ännu mer uppröd om ngn i min familj hade blivit mördad, och jag hade fått veta att ngn sprungit runt och lekt detektiv för att det är spännande & att det är "pinsamt" att ringa polisen. Kan inte förstå hur man kan resonera så!
Det kan ju vara vem som helst som ligger där (om det är ett lik) tänk om det är ett litet barn som blivit våldaget & mördat, det är ingen syn man vill se!
Jacq, nä minns att du skrev det. Förstår mkt väl att det är jobbigt för honom än. Är mkt ute i skogen, är skiträdd för att hitta nåt. Skulle bli traumatiserad för livet!
ReRant, är inte övertygad om att det är ett lik, men att det KAN vara det och inte ringa polisen är fel på många sätt. Att polisen sen kanske inte åker ut dit kan man inte göra nåt åt, men då har man iaf gjort det man kan.
Alla, kan ju mkt väl vara ett djur, men de får man inte heller gräva ner hur som helst.
Tror faktiskt jag lämnar tråden nu, inget nytt händer ju och jag har börjat drömma konstiga drömmar om lik