Inlägg från: Anonym (urk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (urk)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Konsig tråd att ställa en sån här fråga i kanske men jag ville helst vara anonym :O
    Vi har ett ställe i skogen där det är en gärdsgård. Brevid går en liten skogsväg. Nu har jag i flera dagar noterat en väldigt stark doft på et ställe vid vägen. Min hund blev som tokig idag vid gärdsgården brevid vägen precis där det stank som mest. Hon började gräva som bara den på ett ställe i gärdsgården vid några stenar där det liksom var öst jord över stenarna... Stenarna såg ut att ha flyttats och sen lagts dit igen. Fäör på alla andra stenarna var det tjock mossa men på dessa ganska stora stenarna var det ingen mossa förutom på några där det såg ut som om någon lagt lite mossa i efterhand...den var alltså inte fastvuxen på de stenarna...
    Lukten är ganska svår att beskriva. Men det luktade mer idag när det hade regnat. Det luktade väldig gammal smutsigt hår och hud om ni fattar.Sött och kväljande. Som när man sitter på bussen bakom någon som inte tvättat håret på väldigt länge. Fast det luktade alltså vääldig mycket av den här doften. Precis där ner i gärdsgården!!

Finns det någon som vet hur lik luktar?? Jag fick en sån olustig känsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:43:11:
    Snälla alla... Jag tror egentligen inte det är ett lik av en människa. Men såklart tankarna kommer när man känner den där lukten och man inte hittar "källa" riktigt. Min avsikt vara aldrig att stressa upp folk utan jag ville mest lugna mig själv lite eftersom jag kände sånt obehag. Det har faktiskt blåst väldigt mycket de senaste dagarna så det är inte så lätt. Jag vill ha någon med mig om vi ska gräva efter vad det nu är. Jag är mer el mindre förbjuden av min man att ringa polis då det knappast finns nån polis som skulle rycka ut på dessa grunderna. Eftersom jag har småbarn har jag inte tid att sitta och disskutera med alla hela tiden. Jag vill inte heller verka oförskämd. Det är ju snällt att så många svarat... Men vi får nog dra ner på dramatiken lite nu. :-P Jag lovar att jag ska kolla upp det här lite närmare så fort jag får tid! Akta så ni inte snubblar över alla lik i skogen när ni är ute nu bara! ;)-)

• Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
  • Anonym (urk)

Fast Varför skulle någon "mura in" ett dött djur i gärdsgården?
    Om det var någons husdjur el så, så skulle de väl inte välja ett så opersonligt ställe... Tycker ni att jag ska kolla upp detta lite mer el ska jag bara hoppas att det va ett djur? Vill nästan inte veta..men något är det och det måste vara en människa som grävt ner det och sen lagt en massa tunga stenar över.

• Anonym (urk)
    Anonym skrev 2007-05-11 10:37:19 följande:
    Jag har inte själv luktat på ett förruttnat lik, men har kompisar som jobbar som poliser som har gjort det och det ska vara en fruktansvärd kväljande doft, nästan lite sötaktig. Sen kan jag tänka mig att det luktar olika i olika stadier av förruttnelsen.Be någon kolla upp det om du tror att det ligger någon där!
    Just det! Det luktar väldigt sött och huddoften är väldigt stark. Tycker att det luktade mycket mer idag än igår men då luktade det också. Det luktar alltså väldigt starkt. Till saken ör även att det är mycket skumma saker som händer här runt omkring.Folk som dumpar massa stöldgods i skogen jämt och ständigt samt drogrelaterade grejer. Här ute på landet men det är väl här det lönar sig för här finns ju ingen polis.
  • Anonym (urk)

Lukten har har liksom fastnat på mig, så stark var den så nu måste jag snart gå och duscha, fy vad äckligt!

• Anonym (urk)

Ska göra en investigation med mannen senare när han kommer hem om jag vågar....

• Anonym (urk)
    Paw Print skrev 2007-05-11 10:45:16 följande:
    Kolla inte själv! Du kan då förstöra ev. bevismaterial! Ring polisen!
    Du kanske har rätt men jag och min son har redan varit runt och trampat ganska mycket där nu redan tyvärr...
  • Anonym (urk)
    Tessideluxe skrev 2007-05-11 10:45:40 följande:
    Liklukt är svårt att beskriva. Det enda jag kan säga är att när du känner det så vet du att det är just lik som luktar. Det finns nedärvt i våra gener att att veta hur lik luktar.Om du tror att det är ett lik så är det nog något dött som ligger där. Kan ju tillägga att en död ko luktar som människa också och väldigt mycket. Men oavsett så är det ju förbjudet att gräva ner djur hur som helst i skogen så jag hade faktiskt ringt polisen och talat om att det luktar ruttet lik där och att de borde åka förbi och kolla.
    Det finns tyvärr inga kor där utan det är liksom en avstickarväg upp mot ett kalhygge. Det finns inte så många som går el kör där.
  • Anonym (urk)
    Anonym skrev 2007-05-11 10:47:38 följande:
    Har ni trampat omkring där det stinker som fan?? Varför drog ni inte direkt?
    hmmm...jag vet att det verkar konstigt men jag gick ju förbi där igår men då luktade det inte fullt lika mycket och jag ick väldigt snabbt förbi. en idag så var jag bara tvungen att lokalisera vart doften kom ifrån. När jag fatta vart det kom ifrån så försökte jag flytta på en sten men eftersom mitt barn var med så tänkte jag att det kanske inte var så smart Om det nu var ett lik...Kanske lite väl traumatiskt för honom...
  • Anonym (urk)

Lovar att berätta hur det gick, för jag vet själv hur jävla frustrerande att inte få veta! Skriver mer ikväll... Tack för hjälpen alla!

• Anonym (urk)

Hmm...jag har inte hunnit att åka dit med mannen ännu och det är en bit bort. Han jobbade över idag så vi hann helt enkelt inte. Nu sover alla barn så vi kommer inte kunna åka dit idag. För jag tänker absolut inte åka dit och kolla själv. Jag pallar inte ens med att htta en död katt när jag är själv. usch...

Jag ska följapp det på söndag när jag kommer hem för vi ska bort tidigt imorgon. men jag lovar att skriva när jag vet vad det är. (el så hör ni på nyheterna ;).. )

• Anonym (urk)

Hej igen! Vi var där idag och "snoka" lite jag och mannen. Det blåste något djävulskt och vi lyckade inte hitta En exakt plats för doftkällan. Det verkar som om att det kan komma från fler ställen nämligen...Konstigt nog.

Det är en himla massa stenrösen där ochså + at det ligger stora högar av trädgrenar och bröte mm... En perfekt plats om ma skulle vilja gräva ner någon. Vi ska försöka kolla om vi hittar källan till den hemska doften när det inte blåser så mycket. Men om det var något dött som låg ovan marken så borde vi ha sett det vid det här laget. För vi har sökt igenom området där det uktar och det verkar komma från et av stenrösena samt gärsgården... Allting är mycket underligt. Doften väcker någon instinktiv känsla inom en. Det doftar verkligen superäckligt och inte riktigt att jämföra med djurkadaver el döda råttor som man känt doften av innan. Det doftar också så mycket att det borde komma från något stort. urk. Hittar vi ite vad det är så ska jag ringa polisen. Men man vill ju inte bi helt utskrattad likso...Ni kanske fattar vad jag menar.

• Anonym (urk)

Jag har pratat med några andra här...och detta är ju inget stort samhälle direkt. Polisen skulle nog skratta åt mig. Det finns typ ingen polis här i närheten ens. Men jag och mannen ska kolla upp sakern igen så fort vi får tid och det slutat blåsa.

• Anonym (urk)
    bustjejen skrev 2007-05-14 21:32:35 följande:
    Jag skulle nog gissa på att det är ett dött djur, men det är nog bra att undersöka saken.
    Jag gissade själv på det först men efter att både jag själv och mannen kollat av området så hittar vi inget dött. Denna hemska doften kommer från några olika ställen under mark. Det är någon form av liklukt men jag hoppas det är från ett djur. Men var är det ... Idag hittade jag även andvända operationshandskar och ett bandage i närheten. Skumt. Kanske inte ska titta på fler "crime scene investigations"...
  • Anonym (urk)
    bustjejen skrev 2007-05-14 22:16:24 följande:
    Verkar lite konstigt att lukten först kommer från gärdsgården och sedan från olika ställen under marken
    Det är lite svårt att förklara men det är både gärdsgård och en massa stendrösen där. Det blåser mycket och jag tycker lukten kommer från flera olika ställen.
  • Anonym (urk)

Anonym (gör så?) skrev 2007-05-14 22:16:55 följande:

jag tror att det är lögn,förlåt ts men.....varför ringer du då inte polisen?
    Varför tror du att det är det? Du har inte rätt att spekulera om det i denna tråden. Det är regler. JAG ÄR INTE ETT TROLL!

Jag tycker bara det är pinsamt att ringa polisen om det visar sig vara ett dött nergrävt djur. För vi har inte ens en polis i närheten vi bor ute i buschen!
  • Anonym (urk)

Vi kan väl frysa tråden här och inte spekulera mer då jag känner mig påhoppad. Jag skriver om jag får reda på nåt mer.

• Anonym (urk)

Anonym (Polis) skrev 2007-05-14 21:44:08 följande:

Om det är så att du inte hittar på så är det väl bara att du går dit och tittar vad det är? Så farligt är det inte.
    Hej! Saken är att det är något som är Under mark i stenrösen där det även finns en hel del ris mm. Jag och min man har traskat runt som två dektektiver för att försöka spåra vart det kommer från exakt och vi kände doften från flera olika ställen. Men det blåste verkligen mycket, Våran hund är också väldigt intresserad av detta stället. Hon hade garanterat hittat kadavret om det var från ett djur som låg ovan mark men hon nosar bara ner under alla stenarna och vill gräva där. Jag voll ringa polisen men min man tycker att det vore VÄldigt pinsamt att ta hit polis typ 6 mil härifrån för att upptäcka ett dött nergrävt djur. Han sk'äms över att jag skriver i denna tråden med :-O Fast han tycker precis som jag att det är lite obehagligt att inte veta vad denna likdoft kommer ifrån el vad det är. Vi har bestta att vi ska åka dit och kolla när det är mera vindstilla så vi kan lokalisera exakt och jag lovar att vi ringer polis om vi hittar något misstänkt. Självklart kommer vi ångra oss bittert om vi gräver upp en hand el nåt. fast frågan är hur stora de oddsen är.
  • Anonym (urk)

Häxan Jia skrev 2007-05-14 22:40:02 följande:

hehe vi som går ofta ute i buschen är vana vid att hitta allt möjligt där.... Latexhandskar e inge ovanligt, inte heller diverse verktyg, kondomer, bindor och tampongen, fast man kan undra hur folk liksom ens hittade dit????
    Jag har hittat motorcyklar på ställen jag inte ens trodde man kunde köra en sådan på, så hur den hamnade där är en gåta.... Babygym, leksaker mitt i ingenstans osv osv... Listan kan göras hur lång som helst... Men visst tusan kan man hitta det mest konstiga i skogen mellan varven och de var väl de jag vill poängtera.
    precis. Häromveckan hittade jag ett andvänt lavemang på en stig i närheten...DÅ började tankarna snurra. Vem hade andvänt det lixom. Kanske var det en förstoppad hund el nåt
  • Anonym (urk)

Anonym (knäppgök) skrev 2007-05-14 22:54:49 följande:

*S* jasså?? knäppgök eller att jag tror att det är påhitt???
    Både och!

Gonatt och sov sött alla! Jag lovar att berätta även om jag "bara" hittar en liten råtta och får skämmas jättemycket!

• Anonym (urk)
    Zäta skrev 2007-05-15 09:27:00 följande:
    känns ju löjligt att inte ringa!om jag hör ljud från din lägenhet och misstänker skarpt att du blivit våldtagen, ska jag strunta i att ringa då? Det kan ju vara pinsamt!Nej, ring! Lika bra.. ring anonymt.. om de ber dig peka ut stället och du skäms, sett då en flagga där eller nåt så de vet var de ska leta!
    Det går faktist inte att jämföra riktigt...Jag håller inte med dig. Om jag hör att någon blir vådtagen, då VET jag att det inte är mina egna hjärnspöken. Jag HAR ringt in när jag misstänkt att en kvinna blev misshandlad i en lägenhet ovanför. Då kom polisen och hon var sönderslagen! Jag hade inte tvekat i den situationen.
Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?