• Anonym

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Jo det låter på din beskrivning som att det är liklukt. Men det kan ju vara ett djurlik, mer troligt än att det skulle vara en människa...

• Anonym

Jag har inte själv luktat på ett förruttnat lik, men har kompisar som jobbar som poliser som har gjort det och det ska vara en fruktansvärd kväljande doft, nästan lite sötaktig. Sen kan jag tänka mig att det luktar olika i olika stadier av förruttnelsen.

Be någon kolla upp det om du tror att det ligger någon där!

• Anonym

Antingen kollar du själv upp det eller så ringer du till polisen och berättar vad du sett. Du får vara anonym även om de föredrar att du berättar vem du är. Du har ju inget att oroa dig för om det nu skulle vara något lik där och du går ut med vem du är. Tror nog det är lite mer misstänksamt att inte vilja berätta vem man är dock!

Lycka till!

• Anonym

Har ni trampat omkring där det stinker som fan?? Varför drog ni inte direkt?

• Anonym

Min fd alkoholiserade ensamme granne låg död i lägenheten en hel sommar (över två månader) utan att någon visste om det..vi fick veta det när polisen knackade på en dag och hade frågor då de hittat honom.
    Innan dess hade vi inte riktigt funderat på doften, utan trott att det var soprummet som det stank ut från eftersom det låg mellan våra lägenheter...
    De fick sanera hela lägenheten efter det där fyndet.
    Omtapetsera, måla om, golv. Allt.
    Det luktade för jäkligt när dom öppnade dörren..och det var en Riktigt varm sommar.

• Anonym

Men hallå ts! Varför ringer du inte polisen???????? Det är väl inget märkvärdigt med det? Det är mer märkvärdigt om du INTE gör något.

• Anonym

Man misstänker väl inte lik varenda gång man känner att ngt luktar illa?? Hon misstänker ju för fasingen att ett lik ligger och ruttnar!! Kan ju vara ett brott och då är man anmälningsskyldig.

Vad jag menar är att det är väl inte så tungt att lyfta telefonluren? Hellre en gång i onödan än inte alls.

• Anonym

Du skyddar ju brottslingarna varje minut du inte ringer polisen....

• Anonym

Men hallå!! Vad i hela friden ska DU dit och göra?????
    Om du misstänker att det kan ligga ett LIK där så är det väl polisen som ska dit och inte du som skulle kunna förstöra viktiga bevis!!!!!

• Anonym

Håller med de flesta här...du ska INTE rota där om du misstänker ett lik..låt de som kan sin sak göra det.

Tänk om du förstör viktiga bevis......lek inte CIA själv

Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?