• ReRant

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Anonym skrev 2007-05-11 19:52:11 följande:
    Men hallå ts! Varför ringer du inte polisen???????? Det är väl inget märkvärdigt med det? Det är mer märkvärdigt om du INTE gör något.
    Om man skulle ringa polisen varje gång något luktade illa i naturen, skulle de nog få lite väl mycket att göra.
  • ReRant

Anonym (oxå irri) skrev 2007-05-13 21:40:06 följande:

RING POLISEN!!!!!!!Hur djävla svårt kan det vara? Ska ni hitta liket och förstöra alla bevis innan ni ringer polisen? Det är ju en toppenidé. Ring och berätta att du har hittat ett ställe där det stinker som fasen, kan det vara ett dött begravet djur eller ett lik? Kan ni kolla upp det?Allvarligt, hur svårt kan det vara? Om du är rädd för att det inte är ett lik så är det väl ändå bättre att vara på säkra sidan än att det nu är ett lik och du och din sambo har sabbat allt för polisen. DET vore pinsamt!!!
    "*riiing*
    -Ja det är polisen. Hur kan jag stå till tjänst?
    -Jo, asså. Jag var ute och gick i naturen häromdan. Och så kom vi till ett ställe med massa stenrösen. Och det luktar riktigt äckligt alltså. Det är säkert ett lik. Det är liksom massa sten å sånt där. Perfekt ställe att gömma ett lik på. Jag lovar asså."

Ja. jag kan verkligen se framför mig hur de skickar hela poliskåren direkt.

Var lite realistiskt. Det krävs lite mer än doften från omkringliggande sumpmark för att polisen ska behaga lyfta på arslet. Fan, idag kommer de inte ens under ett pågående inbrott. Tror du de rusar ut för att någon tycker det luktar unket?
  • ReRant
    lollisen skrev 2007-05-15 08:15:52 följande:
    Spännande....? Skulle det vara så spännande om de hittar ett lik oxå? Herregud, hur kan man tycka att det är SPÄNNNANDE???
    Sluta tönta dig. Det är väl klart att folk tycker det är spännande. Det hindrar det inte från att vara tragiskt/sorgligt eller vad du nu vill att folk ska skriva. Ta en panodil å lugna ner dig.
  • ReRant
    Paw Print skrev 2007-05-15 08:28:02 följande:
    Jacqueline, ja, det fattar jag med, men bara det att det faktiskt kan vara ett lik, ngns anhörig måste man komma ihåg tycker jag. Respektlöst!Jag hade blivit ännu mer uppröd om ngn i min familj hade blivit mördad, och jag hade fått veta att ngn sprungit runt och lekt detektiv för att det är spännande & att det är "pinsamt" att ringa polisen. Kan inte förstå hur man kan resonera så!Det kan ju vara vem som helst som ligger där (om det är ett lik) tänk om det är ett litet barn som blivit våldaget & mördat, det är ingen syn man vill se!
    Nu är det dags att släppa CSI. Folk måste förstå att bor man ute i buschen med 6 mil till närmsta polisstation (säkert med bara en patrull) så kommer polisen högaktningsfullt skita i att någon har stött på en konstig doft vid en gärdsgård.

Nu tror jag hela tråden är blaj visserligen. Men jag kan garantera att inte en polis i världen hade lyft på arslet innan de har mer at gå efter. En konstig doft ute i naturen kommer INTE leda till någonting.

Sedan kan man inte låta bli att skratta åt alla som verkar vara övertygande att det är ett lik. "Öh, hon sa ju att det luktade konstigt. Till och med hennes man höll med. Det MÅSTE vara ett lik!"
Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?