Inlägg från: Anonym (polis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (polis)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

det sämsta man kan göra är att gå omkrin på en brottsplatts även om man är nyfiken och vill vara säker på att det är som man misstänker, därför ska man alltid kontakta polis vi en misstanke för om brottsplatts/likplasten.

• Anonym (polis)

men snälla ts du säger att ni inte kan lakalisera vart doften kommer från me det lovar jag att polisen kan då dom har utbildade likhundar som fixar det så ring i stället för att förstöra spåren ännumera

• Anonym (polis)

likhundar känner skilnad på djurlik och människolik så dom skulle inte börja gräva om det inte vissar sig att hunden markerar

• Anonym (Polis)

Om det är så att du inte hittar på så är det väl bara att du går dit och tittar vad det är? Så farligt är det inte.

• Anonym (polis)

Ts skrev första inlägget den 11 maj och nu är det den 15 maj hmm det har gått 4 dagar och hon har ännu inte ringt polisen, så då kan hon nog inte misstänka att det är ett lik för hade hon gjort det så hade hon ringt polisen omgående. Men om det nu skulle mot förmodan vara ett lik under stenarna så skulle jag inte villja vara den anhöriga till personen i frågan och möjligt få veta att det har funnits misstankar om det i flera dagar.
    och att vara rädd för att polisen skrattar åt ts, det skulle dom aldrig göra och anser dom att du är trovärdig så skickar dom en patrullbil med en likhun och får hunden inte upp spår av ett människolik så blir ingen gladare än dom. men visst tar dom allt sådant här på allvar, vem och varför skulle man ringa polisen om man inte menar allvar med en sådan berättelse ?
    Men jag hoppas ts att du sliper uppleva att en anhörig försvinner och någon gör samma sak som du och inte ringer polisen om dom skulle misstänka att det ligger ett lik och låter det gå flera dagar bara för att dom är nyfikna och vill ha konkreta bevis innan dom ringer polis. det värsta som finns är ovishet när ens anhörig är borta man vill ha ett slut oavsett om personen har blivit mördad eller självdött

• Anonym (polis)

Vad jag menar med att man vill ha ett slut är att man vill kunna begrava sin nära och kära, det kan vara en mamma eller en pappa  eller en mormor farmor ja tänk på deras familj

• Anonym (polis)
    Pluppas skrev 2007-05-15 09:33:50 följande:
    Man börjar ju undra om det är på riktigt eller om hon bara ville skapa en konversation.... Tycker att TS borde vara här och svara annars....Eller?
    man får inte spekulera hur vidare det är sant eller inte.
    Hon kan ju oxå vara på jobbet eller något hon måste ju få ha ett liv utanför FL
Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?