• Xgirl83

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Det är nog inte så att polisen kastar in varenda man och hund i bilarna och drar ut på värsta pådraget bara för att TS ringer. Utan TS ringer och förklarar exakt vad hon känt och sen bedömer polisen om det faktiskt kan vara ett lik där. Kanske skickar de ut två man att kolla först, de har säkert erfarenhet av hur lik luktar osv. Sedan om DE bedömer att det kan vara ett lik där så skickar de kanske ut mer folk eller tar ut likhundar eller så.

Så TS behöver ju inte ha det på sina axlar om hon ringer polisen "i onödan". Det är ju ändå polisen som har kunskapen och bedömer situationen. Det är ju inte TS beslut.

• Xgirl83

Hon har ju fått extremt mycket kritik (istället för uppmaningar och tips) så jag kan förstå om hon inte vill skriva mer.

• Xgirl83

Fast återigen så gör ju inte TS mer än att berätta om sina iakttagelser, sedan är det ju upp till polisen att avgöra om det är någon idé att kolla upp det. Det är ju inte hennes beslut om åtgärder ska vidtas, och hon kan ju säga att hon är osäker och inte vet hur ett lik luktar.

Dream26 skrev 2007-05-15 09:13:14 följande:
    Hm..förstår nog lite hur TS tänker..Skulle nog int heller ringa polisen..menar de har mycket redan och TÄNK nu om det bara är ett dött djur snacka om pinsamt värre...Fasst jag hadde inte dragit ut på tiden som TS gör jag hadde ryckt ut med spade och grävt direkt ja ser man en hand givetvis ringer man direkt då...
  • Xgirl83

Angiie skrev 2007-05-15 14:23:00 följande:

Och tänk ifall det är t.ex gamla sopor ? kul att ringa polisen pga några gamla sopor :D
    Det är ju ändå polisen som avgör om det är värt att åka och kolla upp det eller inte. De har ju lite mer kunskap än vi har.
  • Xgirl83

Angiie skrev 2007-05-15 15:04:43 följande:

Jo, men sen vet ju inte vi hur det luktar där borta, hon kan ju ha missuppfattat lukten helt. kanske inte alls luktar lik. kanske luktar räkor ? :D
    Man kan inte mer göra än att försöka beskriva så gott det går hur det luktar. Sedan är det väl inte SÅ jobbigt för dem att skicka ut en/två poliser att kolla det.
  • Xgirl83

Jag fattar inte varför jag fortsätter gå in på denna tråden. Nu tar jag bort den från mina favoriter.

Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?