• Kajsa79

tips för en lyckad möhippa efterlyses!

Min kompis gifter sig i sommar och vi är tre tärnor, men det verkar som att jag blir ensam om att hålla i trådarna för möhippan. behöver därför alla tips jag kan få!! Den går av stapeln i början av juni troligtvis och vi kommer att vara i Malmö-Lund området.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden tips för en lyckad möhippa efterlyses!
  • Mälaröbo

Det bästa tips jag kan ge är att göra nåt som bruden uppskattar.
    Jag tycker tex att det är helt ok att stå i centrum så mig fick de gärna klä ut och dra runt med på stan, men vissa HATAR verkligen sånt.

En möhippa ska vara nåt KUL inte JOBBIGT!

Min möhippa bestod av kidnappning, försäljning av sexhjälpmedel på en drakbåtsfestival, tipspomenad och middag hemma hos en vän, bubbelbad och öl på hotell med vännerna, sen dans, dans, dans.

• Maverich

Försök att utgå från bruden! Är hon tävlingsinriktad, har hon någon halvhemlig dröm, äventyrslysten, speciell begåvning osv?

• Kajsa79

tja, hon har ju gjort lumpen så jag funderade faktiskt på paintball, men eftersom jag är gravid o ska ha barn om 4 månader vet jag inte om jag själv kan vara med då och det känns ju lite trist. hon har häst och rider, så en mekanisk tjur hade varit kul att sätta henne på, men var hittar man såna? hmm, funderar vidare.

• Maverich

Bra, du har ju några saker på G.

Några andra spontana förslag:

*Porträttfotografering

*Konstsim

*Cd-inspelning

*Fallskärmshopp

*Bungyjump

*Fångarna på fortet (brukar finnas ordnat på många orter)

*Improvisationsteater (alla hippadeltagare gör spontanteater lett av de som kan, storyn baseras på bruden).

*Laserdome är ett alternativ till paintball som inte gör ont.

*Annorlunda sporter

*köra rallybilar/felstyrda bilar alt. andra fordon.

Sök på möhippa på google, eller kolla kick off-events.

Lycka till!

• Trinity78

1. Om alla inte känner varandra, ha en aktivitet som t.ex. köra go-cart, spela minigolf, rida islandshästar eller liknande. Detta bryter isen lite och ger ett givet samtalsämne under resten av dagen. En lugn "icke-aktiv" spa-dag eller liknande är jättemysig om alla känner varandra först, annars blir det lätt lite krystat.

2. Vid planering av en möhippa - spika ett schema med hålltider, vad ni ska göra, var ni ska göra det och vad det kommer att kosta och skicka ut detta till gästerna. Fråga inte alla vad de tycker om tider, aktiviteter, mat, kostnad etc eftersom det blir otroligt rörigt att hålla reda på allas åsikter. Alla blir ändå aldrig nöjda. Dessutom vill man ofta som gäst bara vara just gäst och inte vara inblandad i varje liten detalj av planeringen. Våga vara diktatorisk!

3. Utgå från vad bruden tycker om, inte vad gästerna eller du som planerar gillar. Om bruden inte gillar att bli utspökad eller bli tvingad till pinsamma uppdrag så skippa det! Man måste inte göra vissa saker bara för att man är på en möhippa.

4. Var ute i god tid med inbjudningarna och bli inte sur på folk ifall de inte kan vara med på den föreslagna dagen. Alla kanske inte heller kan vara med på alla aktiviteter och sånt får man bara acceptera.

Patrik, nu räknar vi ner... (18 dagar)
  • Tesselajnen

*skriver under på punkt tre från Trinity78:as inlägg*

Min möhippa började (efter "kidnappningen") hos en spådam, som spådde min framtid. Lite spooky och inte riktigt min grej, men kul! Följt av lunch i det gröna hemma hos en av tjejerna. Efter det vart det oljemålning, där jag på 30 minuter skulle måla en tavla föreställandes mig och blivande maken (Sjukt roligt faktiskt!)

Sen fick jag en timmes massage *niiiiiiiiiiiiice* Helt underbart skönt! Direkt efter massagen så fick jag min alldeles egna bartender, en kille som under tre timmar visade mig (oss) olika tips vid drinkblandning, blandade drinkar åt oss och som slutkläm försökte lära mig att jonglera *skrattar* För någon som inte har bollsinne så gjorde jag riktigt bra ifrån mig ;)

Under hela dagen och kvällen fick jag dessutom svara på frågor om mig och min blivande. Han hade redan svarat på frågorna och tanken var att se om vi verkligen kände varandra. Det var faktiskt det roligaste med hela dagen, så glad över att min blivande tagit sig tid och svara då jag vet att han har kaos på jobbet och knappt en minut över. :)

Svar på tråden tips för en lyckad möhippa efterlyses!