Bäddset på IKEA?
Har IKEA bäddset för vagn/vagga? Och hur är det med spjälskydd för mindre sängar/vaggor?
Har IKEA bäddset för vagn/vagga? Och hur är det med spjälskydd för mindre sängar/vaggor?
En liten puff
Tyvärr har Ikea endast bäddset och spjälskydd för spjälsängar.Kan tipsa dig om www.janderdesign.se om du är ute efter bäddset till vagn/vagga.
Kolla deras hemsida vettja!
Inte för det har med saken att göra men såg de ska ändra måtten på deras spjälsängar så inget lär ju stämma sen kanske!
![]()
Jag chattade med IKEA idag och de nya sängarna med nya mått beräknades anlända i slutet av maj/början av juni. Då kommer det garanterat nya bäddset som passar standardmåtten.
28 maj närmare bestämt har jag hört senast jag var hos dem. Då kommer det nya bäddset, kuddar, täcken och madrasser tydligen.
men kommer de inte ha kvar sina gamla bäddset i de gamla måtten längre då? i så fall känner mjag mig rätt så lurad som köpt ikeas nuvarande bäddmadrass, lakan och kudde med spjälsängen. Vill ju kunna byta sängkläder nån gång också...
men kommer de inte ha kvar sina gamla bäddset i de gamla måtten längre då? i så fall känner mjag mig rätt så lurad som köpt ikeas nuvarande bäddmadrass, lakan och kudde med spjälsängen. Vill ju kunna byta sängkläder nån gång också...
Pess- Tror din tråd spårat ur lite! ![]()
Men tror Känslan svarade på det du ville veta! ![]()
Fast vi använde IKEAs spjälskydd till vaggan - jag la det dubbelt uppe vid huvudet, det fungerade bra!
OT.
Måtten på påslakan o kuddar/täcken skiljer sig inte mycket, vi har ikeas kudde/täcke o använder ju påslakan från tex barneshus o babyland o det funkar utmärkt!
Måtten på ikea:
Kudde
55*35
Täcke
125*110
Annat tex Babyland.se
Kudde
38*55
Täcke
100*130
jaha så det går att använda andra sängkläder till IKEAS täcken och kuddar??? Då har jag missförstått alldeles, det var ju goda nyheter! Tack så mycket!
Vill bli mamma meddetsamma..
Ja inga problem alls