Reseförsäkring efter vecka 28???
Finns det NÅGOT försäkringsbolag som försäkrar en blivande mamma efter vecka 28? Jag hittar inget och vill så gärna ta en kort semester i 30e veckan.
Nån som vet?
Finns det NÅGOT försäkringsbolag som försäkrar en blivande mamma efter vecka 28? Jag hittar inget och vill så gärna ta en kort semester i 30e veckan.
Nån som vet?
det svåra är väl att hitta ett flygbolag som låter dig flyta efter v.28
Vi ska inte flyga vi ska åka bil.
Har redan kollat, det är ok. Trodde det skulle vara det stora hindret, men inte...
Sorry... jag svarade helt fel...
Men de flesta flygbolag tillåter att man flyger ända fram till v. 32-36 tror jag det är..Helt tokigt att de törs låte en göra det!!
Visst, flyga var inte problemet (och det är korta etapper), men som sagt, hittar inget försäkringsbolag...
Haha! Hittade en! Gouda försäkrar tom v 31+6.
Det va ju skönt!! Lycka till med flygandet!!
Fanns en artikel om detta med försäkringar som gäller sent under graviditeten på aftonbladet.se för några veckor sedan, kolla där!
Tack!
hej hej har oxå lite samma bekymmer som dig, jag o sambon har bestämt oss för att ta en sista minuten resa skulle då bli avgång på lördag o skulle vara borta en vecka, v30 för min del skulle det vara då. Tokigt kanske det låter för många att man väljer att åka så sent.Men har man inga problem med sin graviditet ska det ju inte vara några problem o ska bara flyga 3,5 h till bulgarien o har bara varit utomland en gång förut o sen lär det ju dröja ett tag innan amn kommer iväg o tyckte att det vore en perfekt present till oss själva o bara få njuta av varandra så är oxå på jakt efter nån försäkring som skulle gälla efter v 28
Ha rjag räknat rätt är jag precis i v. 28 när vi ska till Spanien tror jag Måste kolla upp detta!!
Men ett tips till alla är att skaffa EU kortet som du får gratis via försäkringskassan..Det är ett viktigt kort att ha om nåt skulle hända!!!
Njut på semestrarna allihopa för det tänker jag göra om en månad när det bär av
Någon som vet om försäkringen slutar gälla när man går in i den 28:e veckan, dvs 27+0 eller om den gäller tom 28:e veckan, 27+6 eller 28+6 ????
Det kan nog anbart försäkringsbolaget svara på med säkerhet. Kräv skriftligt svar!
Aiobi: Precis det jag va in i denna tråd för att fråga.. Har du fått det förklarat än???
malinski79: nej! men jag ska ringa länsförsäkringar i morrn för att fråga..
Som jag fattat det som är all sjukvård inom Europa gratis för EU-medborgare. Alltså behöver man ingen speciell försäkring för att täcka sjukvården i andra EU-länder, oavsett om man är gravid eller icke. Olycksfallsförsäkring och stöld-försäkring gäller ju även för gravida.
Det är alltså bara om du ska resa utanför EU som du behöver en speciell försäkring som också täcker graviditetsrelaterade händelser.
jag har pratat med länsförsäkringar och de säger att deras försäkring gäller inom EU länder tom v.37, enda luckan enligt han jag pratade med var om man behövde åka hem akut och alltså köpa en ny flygbiljett då får man stå för det själv om man inte tecknar deras tillägg; tur och retur
Nymne: Jag tror oxå att det är så att det är gratis,men du måste ha ett EU kort att visa upp också tror jag..Det va va de sa till mig att jag behövde med mig!!