• Lergöken

Karl eller Kalle

Om vi får en kille blir det ev en Kalle eller ska man döpa honom till Karl även om vi tänker säga Kalle. Ett annat namnförslag är Gustav. Hjälp oss gärna och tyck till=)

• Svar på tråden Karl eller Kalle
  • 3 hjärtan

För mig känns Kalle för mycket som ett smeknamn för att ha det som "riktigt" namn, så jag skulle namnge till Karl, men säga Kalle om jag nu ville det.. fast jag tycker Karl är fint det också.

• Emab

Jag hade döpt honom till karl och kallat honom för Kalle...Lättare för honom att välja själv hur han vill ha det när han blir vuxen! Gustav är också jättefint...Gillar själv båda namnen skarpt!

• MosieSassa

Jag har bla Wilhelm & Theodor som förslag om jag skulle få en son men kommer förmodligen att kalla pojken för Wille eller Theo.
    Anledningen till att jag inte vill namna dem till det är att jag tyker att det låter/känns mer som en kortform (smeknamn) av de längre namnen.

• Pernilla3

Jag skulle nog döpt till Karl ändå eftersom det andra känns som för mycket smeknamn för min del. Både Karl och Gustav är fina namn och det är inget fel på Kalle förutom att jag ser det som endast ett smeknamn.

• MansonDust

Min sambo heter Karl, men har alltid kallats Kalle av _alla_. Han hatar sitt namn; Karl, som bara fröknar sagt.

• Lergöken

Det är precis så jag också kännt, att det är som ett smeknamn men sambon o jag har inte samma åsikt=)

• hejlis

Har precis samma fundering själv...Tycker egentligen inte om att ge barnet ett namn som man VET att man inte kommer att använda. Men samtidigt så som många skriver så känns Kalle verkligen som just ett smeknamn...Min sambos förslag var att om det blir en kille så ska han få heta Karl Kalle....hm....njaaaa......

• lurv

Vi har en Calle Vi valde bort Carl eftersom han iallafall alltid kommer att kallas för Calle.

• KramMissmia

Varför döpa honom till Karls när du ändå vill säga Kalla. Nä, jag skulle självklart döpa honom till Kalle, tycker inte man ska skämmas över det..=)

• panki2

Lustigt vi verkar ha samma smak när det gäller namn; min kille hette Gustav i en vecka sedan ändrade vi till Karl och döpte honom till det.
    Vi sa aldrig Karl till honom utan använde bara Kalle, så nu har vi ändrat det i folkbokföringen till Kalle. (det stog Karl på alla papper och i skollistan m.m men eftersom han inte var Karl för oss så ändrade vi)

Svar på tråden Karl eller Kalle