Goda recept med Kassler ?
Hej
Undrar om någon ha goda recept med kassler ?
Hej
Undrar om någon ha goda recept med kassler ?
Kassler med pasta, champinjoner och rödlök
Receptet är för 4 port.
400 g kassler
margarin, till stekning
pasta
10 st champinjoner, i klyftor
2 st röd lökar, i skivor
2 dl rött vin
3 dl vispgrädde
salt
peppar
persilja, till garnering
Tillagning:
1. Koka pastan enligt anvisning på paketet.
2. Fräs rödlök och champinjoner i lite margarin i ett par minuter. Använd helst en stor stekpanna.
3. Tillsätt därefter rödvinet och låt det hela puttra 3-4 minuter. Häll sedan i grädden och låt det koka i ytterligare ett par minuter. Salta och peppra.
4. Rör ner den nykokta pastan som du låtit rinna av i ett durkslag. Koka upp. Skiva upp kasslern och bryn den på båda sidor i en stekpanna. Servera med kasslern med pastan. Garnera gärna med lite hackad persilja.
Det är gott att göra champinjonsås/stuvning och lägga över skivad kassler som man gratinerar i ugnen...
skivad kassler och ananas lägg i ugnsform häll över bearniessås. 10-15 min 200grader. Det är rätt så gott och lättlagat.
Strimla kassler och lägg i ugnsform, lägg på annanasbitar och champinjoner. Salta och vitpeppra, ha på matlagningsgrädde och riven ost. In i ugnen ca 20 minuter. Servera till ris. Enkelt, snabbt och jättegott!
Jag har tidigare haft ett jättegott recept på kasslergratäng med ris, sparris, lite chilisås och massa annat gott... Men detta recept är BORTA och jag hittar det ingenstans! Någon som har ett sådant recept??
Jepp, ris i botten av en ugnsform, skivad kassler och kokt broccoli, häll över sparrissoppa och in i ugnen. Mums!
eller:
Stek kasslerskivor, servera med potatisklyftor och en kall sås gjord av gräddfil, rödlök, vitlök och ev lite salt.
Skiva potatis tunt och lägg i en ungfast form, ha påmassa vitlöksalt och lite mjölk/grädde. In i ugn 225 grader i 20-25 minuter, skiva under tiden kassler och gör vitlökssmör, lägg på kassler och klicka ut smöret och in i ugn tills smöret smält och potatis är helt mjuk. Så gott med sallad.
Åh, Dino - det där lät smarrigt! Är inne på en vitlöksperiod just nu.... nu sitter man ju å dreglar, vetja!