• isisisis

Pris på äggdonation i polen!

Jag skrev till en klinik igår,Invikta.
    De hade ingen svensk eller Engelsk text på sin sida.
    Jag frågade om pris på äggdonation.
    Fick svar idag.De vill ha ett besök för att kolla mina förutsättningar.
    Priset skulle inte överstiga 10000PLN vilket är lika mycket som 23 000 svk.!
    ICSI procedur med donerade ägg.Det är väl samma sak som en vanlig ägdonation? Eller?
    Låter mycket billigt.

• Svar på tråden Pris på äggdonation i polen!
  • isisisis

Thank you for your attention and interest in our fertility clinic. We do most procedures of fertility treatment available in the world, accordingly to scientifically based standards. The procedures and treatment of your specific fertility problem should be diagnosed and discussed during your visit that should be planned on the 1-4 cycle day. Then, after your problem is precisely diagnosed according to your health state (I mean hormonal disturbances, etc.) , the treatment could be planned.

We do ICSI procedures with donor eggs, but only donated from young, healthy (genetically and checked with infectious diseases with no ontological history in family) women. They do it voluntarily and the donation is totally anonymous for both ? the donor and the acceptor of eggs.. We do not do the procedure with donor chosen by the patients. You can choose only color of eyes, hair, high, blood group.

The cost of typical IVF is about 8000PLN (with drugs), in your situation it may be a bit higher because of possible donor procedures costs and depending on extra procedures which may occur necessary during the treatment you are planning. I do not expect that the total amount would exceed 10000 PLN.

If you have your reports, you are kindly requested to bring them with you for initial planning visit. You are warmly welcome to visit the clinic on 1-4 cycle day.

Best regards

Malgorzata Lewkowicz

INVICTA

--------------------------------------------------------------------------------

From: Invicta [mailto:invicta@invicta.pl]
    Sent: Friday, May 11, 2007 8:04 AM
    To: 'Ma³gorzata Lewkowicz'; 'Marta Kozlowska'
    Subject: FW: eggdonation

• isisisis

Ja.Jag har beställt tid på EGV kliniken.Pratat med mannen och vi tycker bägge två att vi fortsätter med det vi föresatt oss.
    Det känns bra med lettiska gener!
    Man kanske år gå lite på känslan också....
    Men jag är lite osäker ändå,det är ju nästan halva priset!!

• isisisis

Fiaflopp.Man kan också ta färja från Ystad.
    Det ligger ju mig närmast eftersom jag bor i Skåne.
    När jag ska till Riga tar vi bilen upp till Göteborg och flyget .

Jag vet inte hur jag ska göra.
    Det känns så dumt att avboka tiden jag fått i Riga.
    Det känns rätt bra nu när man etablerat kontakt.
    Fördelen är där också att man "mer" får välja utseende på donatorn.

Samtidigt är det nästan halva priset!!!I Polen.

Hur tycker ni att informationen/kontra priset verkar?
    Snälla hjälp mig!

• isisisis

Jag tog kontakt själv med Polen.
    Satt och letade på google.
    Kom till en sida där det stod att de gjorde alla fertilitetsbehandlingar,gick vidare till deras hemsida,men där fungerade inte de utländska språken när man tryckte på flaggorna.
    Men jag skrev iaf ett brev på engelska till dem.
    Kortfattat,sa bara hur gammal jag var och att jag var intresserad av Äggdonation med min mans spermier.
    Jag ville ha prisuppgifter.
    Det gick inte att läsa polska,ens gissa sig till vad det stod på sidan.
    men sidan ser ju ok ut annars.Det verkar inte vara nån mindre seriös klinik för det.
    Jag vet att de på kliniken i Riga försöker hitta donatorer som liknar en själv.
    Där får man också välja ansiktsform,hudtyp,och vikt och örontyp.
    Vi har också skickat bilder på oss själva.
    Men priset är ju rätt väsentligt ju.....
    man kanske skulle skriva igen och ge lite mer information om sig själv.Och fråga om väntetid och statistik kanske....

• isisisis

Jag skrev,och fick svar på 2 timmar! Gav dem mer information,och undrade när en ev behandling kunde komma iskott.och om det var nödvändigt med en träff på tu man hand.
    De ville absolut ge mer besked när jag kom dit.
    Ingenting kunde fortskrida förrän de hade träffat oss.
    Jobbigt!

Det är såklart inte så himla besvärligt att ta sig dit.Man kan ta färjan på en måndag med bil.Då kostar det 1040 kr.
    Med tanke på att priset också är betydligt lägre.
    Jag tyckte ju det var lika besvärligt till en början med Riga.
    Jag gjorde en tråd i allmänna rubriker om någon kunde polska och kanske hjälpa mig med en check av sidan!
    Men ingen har svarat ännu.

• isisisis

Ja.Det är ju det som är dilemmat! Jag väntar mens i morgon typ,och kunde kanske åka på måndag.
    Men det känns väldigt jäktigt,och lite osäkert.
    Riva upp allt som man väntar på.....för att chansa på ett blankt kort.
    Men det är klart,halva priset som sagt.

• isisisis

www.invicta.pl/szwed/index.php

Problemet är att den inte går att läsa på vare sig svenska eller engelska.
    Har skrivit en tråd om jag kan få hjälp att översätta den.
    Det står också på sidan att den är under bearbetning.

Du får helt enkelt skriva till dem och be om uppgifter.

• isisisis

Gomorron! Nja.Jag har svårt att hitta lämpliga flyg till Riga.Sitter och väntar på att kliniken ska öppna för att höra om vilka tider på dagarna som gäller.

• isisisis

Jag har ingen aning.
    Ja,du får snabbt svar.Jag harhar fått svar 2 ggr samma dag.
    Brevet ser du här ovan.
    Där står den information jag fått.Jag skrev igen och frågade om det var nödvändigt med ett förta besök,och ett par till frågor,och då fick jag till svar att de måste träffa en först vid ett första möte.Så att de skulle lägga upp behandlingen efter det.
    Man ska beställa tid,så att man får tid på den 4-5 dagen i cykeln.Altså 4-5 dagar efter mens.
    Det finns färjor dit.Kliniken ligger i Gdansk.

• isisisis

Nioli.Det vore jättesnällt! Toppen.
    Väntar gärna.Nu har jag bokat allt till Riga.Puh! Vilken pärs.!
    Men det kanske blir en gång till(får jag ju inte hoppas,men jag är väldigt intresserad och andra också ju! )

• isisisis

Tack Nioli.

Snuttan.Hoppas de fixar sidan snart då.
    Jo.Vi tog kontakt med Riga för en månad sen kanske.Mailade och fick svar ganska omgående.
    Vi har skickat in foton och information.Och gjort våra val.
    Nu återstår blodprover på oss.Det gör vi här hemma på Sjukhuset på hudkliniken.
    Sen ska jag höra av mig om när jag väntar mens i Juni,om jag behöver nedregleras.
    Om inte så äter jag östrogen för att bygga upp slemhinnan,och den ska kollas på gyn efter en vecka.
    Vi har tid den 16 juli sen i Riga.
    Så det är ett tag kvar.

• isisisis

Det låter ju fint!
    Det är rätt skönt när man väl har bestämt sig.
    Det är förstås nervöst,och det är mycket pengar.
    Men skönt att man kan koppla av lite på nåt vis.
    .Ett underbart liv om det lyckas.
    Det är det jag önskar mig allra mest i livet,och jag har inga studielån,så jag får väl offra litet.
    Då kanske vi ses
    Vi kan ju iaf hålla kontakten och hjälpa varann!
    Det är flera som ska till Riga vet jag.
    Ha en skön kväll

• isisisis

Det är Air Baltic vi åker med som tur är.
    Det verkar som om Snuttan har fått besked om att de bjuder på ett nytt försök om de inte fått fram några ägg från donatorn eller bara ett.
    Men de får väl för det mesta fram fler.

• isisisis

Jo tack.Det löste sig till slut.Det var mycket nervöst.
    Vi fick skjuta fram allt en dag,och boka om hotellet.Fick ringa kliniken på morgonen.
    Så vi åker samma dag som vi ska till kliniken,det gick bra att komma på EM.
    Min tur är ju inte förrän senare.
    Vi åker på måndagen den 16 Juli.Stannar till lördagen.
    Det blev Conferance Hotel Tomo.Rauna street.Mitt emellan gamla stan och stranden.Det blir nog bra,det ska ju inte vara så blodigt med taxi.
    Hur är maten på restaurangerna?
    Glad för din skull att det lugnat sig! Det ska nog gå vägen denna gång? Tror du inte?

Svar på tråden Pris på äggdonation i polen!