• Anonym

Sambon jämt trött

Min sambo har alltid varit trött men sedan sonen kom för 8 månader sedan så är det värre. Han sover (sonen alltså) ganska dåligt i perioder och då gör vi oxå det. Speciellt min sambo eftersom han vaknar så lätt. Man får gå upp å stoppa i nappen så somnar han om..men det blir ju lite sammanhängade sömn. Han jobbar 9timmarsdagar varje dag eftersom vi har ganska ont om pengar. Det trista är att han blir så sur och irriterad och bara pratar om hur trött han e eller om jobbet och allt han behöver jobba över osv. Vi har vars en sovmorgon/helg..Jag känner att jag oxå behöver sova ut en morgon även om jag inte e så trött som min sambo. Men jag spenderar hela dagarna med vår son som är ganska krävande. han gnäller/skriker mkt fortfarande och kräver ständig sysselsättning. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att underlätta för min sambo. Säger åt honom att han kanske borde lägga sig tidigare ibland men det blir ju aldrig av. Det e mkt han vill göra hemma också med hus och trädgård. Pga sonen så hinner inte jag göra så mkt när det bara e vi...

Ngn som har tips på hur han ska bli piggare? Det e så tråkigt när han jämt e sur och irriterad tycker jag....Eller inte jämt men ofta..."usch vad trött jag e" hör jag hur många ggr som helst/dag. Jag tycker synd om honom som mår som han gör samtidigt känns det som att det går ut över mig. Han har vatt hos läkaren för sin trötthet innan vi fick barn men det var inget fel på honom.

• Svar på tråden Sambon jämt trött
  • Sofis

Det finns naturläkemedel som faktiskt funkar mot trötthet... jag brukade ta något förut när jag jobbade heltid, det var visserligen skitäckligt, men fungerade som sagt! Jag kommer inte riktigt ihåg vad det heter, men det vet ju dom på hälsokostbutiken

• Lejlej

rosenrot eller nåt?

Mamma till Isak 0304 och Olivia 0509
  • Sofis

Ja rosenrot ingår i det jag drack...

• ims67

Som småbarnsförälder är man typ trött hela tiden,kan ni inte fixa barnvakt någon gång så ni kan få vila lite?

• Familytime

Är man trött får man försöka reglera det själv. Det är upp till var och en vuxen människa att ta vara på sin egen sömn. Är man trött så funkar det inte att sitta uppe och glana på tv till tolv på nätterna, exempelvis. I det här hemmet förväntar jag mig att min man gör vad han kan för att vara så pigg som möjligt. Han lägger sig tidigare, ser till att han får motion och bra kost. Kroppen har ju knappast brist på sömnmedel eller annat läkemedel! Det går att fixa med ganska enkla medel. Om man ändå är trött kanske man bör uppsöka läkare.

• Lejlej

neurokan heter nåt min man äter, det andra som han hade innan var nåt liknande namn som rosenrot. Båda naturläkemedel. Men han var lite småstressad och smådeprimerad oxå, höll på att gå in i väggen

Mamma till Isak 0304 och Olivia 0509
  • Anonym (Utbränd??)

Hur har han det på sitt jobb (om han jobbar såklart)Är det stressigt eller trivs han? Jag har själv varit påväg att bli utbränd och då spelade det ingen roll hur mycket jag sov eller vad jag åt för naturläkemedel osv. Snarkar han? Kan också vara en bidragande orsak. Trötthet är ju även kroppens sätt att läka det som inte är bra. Kosthållning kan också var en orsak. Hur mår han innerst inne?

• Pirum

Kan ni inte ta varannan natt med sonen? Ni kan turas om att sova i ett annat rum eller med öronproppar. Lite trist att inte sova tillsammans men det är ännu tristare att vara trött jämnt.

• Anonym

Ja...jag har sagt till honom flera ggr att han kankse borde uppsöka läkare igen..men det vill han inte. Funderar oxå på hur han mår innerst inne. Han säger att han mår bra men är trött..Sen tror jag han känner sig stressad över allt han vill göra men som han inte hinner.

Sen tror jag att han kräver väldigt mkt sömn, ngt det inte blir så mkt just nu.

• Anonym (huuhuu)

Har du möjligheter att åka iväg med barnet? Typ ett par dagar så han får vila. Förstår att du också är trött, men man blir ju än mera trött av att lyssna på en sambo som klagar över sin trötthet typ. När lägger han sig? Och ungefär hur många timmar per natt? När sömnen började köra sig för min man så gjorde vi lite ändringar, la oss en period runt 21 tiden redan, han sov i ett annat rum, sen brukar ju denna period speciellt april och maj vara en jobbig period för endel... man är än mera trött.
    Sen körde vi helgerna att på lördagar sov han och på söndagar sov jag, båda blev piggare och orkade mera. Nu är det däremot lugnare tider, barnen börjar vara såpass stora att de sover och så lägger vi oss rätt tidigt under veckorna. Fast din man kanske jobbar helger med? Så då kanske detta med "sova-ut" skiter sig.

Hoppas det löser sig till det bästa för er, man blir ju lite snurrig tillslut av för lite sömn.

Kram

• Anonym

Som någon sa ovan är han snarkare? Hade en kollega som var det och alltid hade varit men han började till slut somna på jobbet. Inte så bra om man är chaufför om man säger så så han fick någon snarkmaskin det tog 2-3 veckor sedan hävdade han bestämmt att han blivit 20 år yngre, kan vara värt att kolla upp. Omega 3 kan också var bra.

Lycka till!

• Anonym (gravid)

Känner igen detta med min kille men han tvär nekar att han alltid är trött,... han t.o.m sjukskriver sig för att han försovit sig.

• Anonym

min sambo brukar sova med öronproppar. Funkar fint :)

Svar på tråden Sambon jämt trött