Cysta på halsen
Är det någon som haft en cysta på halsen eller känner någon som haft? Undrar lite om cystor och vad man gjort åt dem?
Tack på förhand!
Är det någon som haft en cysta på halsen eller känner någon som haft? Undrar lite om cystor och vad man gjort åt dem?
Tack på förhand!
Du har väl sökt läkare? Om inte: sök!
Det är kanske en lymfkörtel?
Har besökt läkare, men ska inte ta prov på knölen förrens nästa vecka. Läkaren antar att det är inflammation i lymfkörteln eller en cysta. Kan en cysta vara elakartad?
Jag hade en lymfkörtel på halsen som växte och blev nästan som en pingisboll i storlek, fast plattare. De tog prover på den och tog sedan bort den för att den var så stor, men det var inget farligt. Lymfkörtlar kan tydligen svullna upp så av stress m.m
Hej! Har en kompis som haft en cysta vid struphuvudet på halsen, tror de tagit prover på den i omgångar(biopsi).Hon har opererat bort den iaf 1 gång.Men den kom tillbaka efter ca 10 år.Vet inte om de op igen.Men den är godartad, alltså inte cancer. lycka till! kram
Anonym med inlägg 3: Var din lymfkörtel infekterad eller var det en cysta? Hur gick operationen till och hur känns det nu efter? Min är också lika stor som en pingisboll.
Min pappa hade en cysta på halsen. Den kom från sköldkörteln. Man opererade bort sköldkörteln och cystan och nu mår han bra. Det var ingen cancer eller så.
Det var en reaktiv körtel, tror att det hade med stress att göra.Detta var 13 år sedan, Jag sövdes under operationen, men jag fick komma hem samma dag, det gjorde ganska ont efteråt när allt smärtstillande gått ur kroppen. Kände mej så fantastiskt bra efter op.( fortf. påverkad av narkos o smärtstillande:) så jag glömde att be att få med mej värktabletter hem, ett tips till dej! Det blev ett ärr på halsen, men det syns nästan inte idag. Lycka till, jag ska hålla tummarna!