Dotter 14 år
hör av dig privart om du vill. har en del erfarenheter
hör av dig privart om du vill. har en del erfarenheter
jag har en dotter på 16 men det är inte henne jag haft eller har problem med utan ena sonen som började hänga ute redan då han var 13 o drack o hade sex. fråga om vad du vill ha råd om? det är lättare så
nej jag tycker inte det är acceptabelt. alla 14-15 åringar är inte såna. har som sagt 2 söner o en dotter o bara ena sonen revolterade så o jag kämpade för att få honom ifrån det umgänget. en fråga har hon p-medel så hon inte går o blir gravid? du vet väl att ju yngre man är desto farligare är alkoholen o de har mycket lättare att bli alkoholförgiftade för deras njurar är inte färdigutveklade och kan driva ut alkoholen lika fort som på en vuxen
men ge dig ut o leta efter epan då o om du inte hittar den tycker jag du ska vara vaken då hon kommer hem. hade aldrig accepterat att mitt barn hade mobilen avslagen eller inte svarade på den då hade jag tagit ifrån dem den. har aldrig haft det problemet med mina barn utan de har alltid svarat
men du får väl ta och föregå med gott exempel o inte be henne köpa öl till dig. tycker du verkligen hon ska tjäna pengar då hon använder dem till alkohol. då hade inte min 14 åring fått en spänn av mig.
men du bara 8 öl. va fan det är ju görmycke i en 14 årig tjej. jag har jobabt inom vården o tat hand om dem. hur vet du att hon bara dricker det? låter nästan som du gett henne dem
hur fan kan du glömma åldergränsen? är du verkligen en ansvarstagande förälder. låter inte så
men ge henne inga pengar då o följ med henne o köp kläder
o du tror henne o tycker det är acceptabelt. jag hade låst in henne om hon vore min tjej o du jag är ingen 16åring
va? inga tider. det ska alla barn ha oavsett om de sköter sig eller inte.
du behöver inte vara för strikt men jag tror inte det finns en enda ansvarstagande förälder som låter sin 14 åring dricka. de flesta hade nog åkt ut o jagat hem henne
00.00 för en så ung tjej. det fick då inte mina vara ute till. okej om de ringde o sa att de satt hemma hos nån o kollade film eller nått men då skulle jag veta exakt då de kom hem
men va fan sitter du o tar en öl då din dotter är ute på vift. skulle då jag aldrig göra utan jag skulle letat. o du man får inte tröttna på sånt som förälder. du skulle ångra dig om det händer henne nått
skit nu i spekulationerna o res på dig o ta cykeln o leta. skulle du kunna titta dig själv i spegeln om nått händer henne o du bara sitter hemma?
så nu har du snackat klart om detta menar du
men om du nu förlorat din fru i en olycka så har ju hon förlorat sin mamma. kanske därför hon reagerar som hon gör o då måste ni ju ha hjälp så hon får prata med nån om allt
a halleluja moment skrev 2007-05-12 22:56:02 följande: