• HelleGbg

Hur lindra benhinneinflammation?

har fått benhinneinflammation i vänster ben(vad)har bytt skor nu för att se om det blir bättre när jag powerwalkar/joggar....men vill inte vila då ja är uppe i min topp nu,så vad kan jag göra för att lindra den horribla smärtan?? tigerbalsam? nåt annat tips?? pliiiis?????

• Svar på tråden Hur lindra benhinneinflammation?
  • ptoa

mmm...hur vet du att det är just benhinneinflammation du har?

• HelleGbg

för att jag har haft det innan,och en väninna som tydligen är expert "" sa det
    i vilket fall gör det fruktansvärt ont så jag vet inte vilket ben jag ka gå på...

• bakabakalitenkaka

Om det är benhinneinflammation du har så kan du lindra med värme på det ben som smärtar, benvärmare är great. Sen är det bara vila som gäller. Iallafall för mig när det slår till.

• TUA

det är skönt att lägga sig i ett varmt bad och masera benen.

• solen9

Har du provat att "tejpa" benen med sport tejp nar du ar ute och tranar? Var tvungen att gora det ganska ofta nar jag bytte underlag nar jag spelade fotboll nar jag var ung. Blir ocksa battre av att trana pa mjukt underlag. (Springa i skogen istallet for pa asfalten)

• HelleGbg

men ja ska ge mej ut i morgon igen...vill inet vila nu när jag kommit så långt och fått upp flåset.... inget på apoteket som kan lindra??=) tack för svaren

• HelleGbg

vart hittar man sån tejp?? det är inte ens asfalt underlag,bara i början sen sand/grus

• bakabakalitenkaka

Ofta är det så att kroppen säger ifrån när det blir lite för mycket. Kanske lite vila inte är så farligt i stora loppet? Vill ju inte att det sk bli kroniskt ?!

• HelleGbg

mn det är inte mkt jag är ute.,,bara 45-50 min /dag,det verkar ju lite...

• Jessica24

Om det ÄR benhinneinflammation, så borde du gå till läkaren och få utskrivet medicin.

• HelleGbg

ok,,,,men innan har det gått över av sej självtg,,och det var ca 7-8 årsedan,då var jag till doktorn,och han sa att det går över,,,men då la jag av med träningen med,så visst gick det över...

men nu vill jag inte lägga av,,,,men sk ajag behöva gåt ill läkaren igen????när jag inet fick något sist...???

• Puffpuff

Lägg lite tidningspapper i skorna så du får benet i ett annat läge, dvs belastningen kommer på en annan del av benhinnan istället. Tejpa är också bra annars är det bara vila som gäller...

• solen9

Du hittar sporttejp pa sportaffarer och jag tror ocksa apoteket har den. Tejpa runt benet med ungefar 4cm mellan varje varv, lycka till med traningen. Strama inte at for hart med tejpen bara.

• HelleGbg

ok,,,var på apoteket förut,men såg ingen  sporttejp,,,,köpte tiger balsam iaf...
    får väl ta en sväng te sportaffärer snart då.. tack för svaren!!

Svar på tråden Hur lindra benhinneinflammation?