• Mirva

En ovårdad kvinna?

Vad är din definition av en ovårdad kvinna? Vissa påstår att en osminkad kvinna är en ovårdad kvinna. Är det så? Är en kvinna ovårdad om hon är bh-lös? Vad finns det mer för kriterier för att platsa som en ovårdad kvinna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 21:46:19:
    Något som jag också tänker på i samband med detta är, om du anser att någon är ovårdad, påverkar det ditt sätt att bemöta denna människa? Om vi bortser från att man kanske håller ett avstånd på grund av lukt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 23:44:25:
    Det har ju kommit på tal här, så vad är din definition av en ovårdad man? Behandlar du honom annorlunda än andra män? Eftersom flertalet här är kvinnor och antagligen i majoritet heterosexuella, men jag kan förstås ha fel, så tillkommer ju där en ytterligare aspekt... för jag tror väl inte någon vill ha en intimare kontakt med någon som i dennes ögon är ovårdad. Men jag menar alltså på ett allmänmänskligt plan. Om en man som du anser är ovårdad tilltalar dig vid busshållplatsen, svarar du honom eller vänder du ryggen till?

• Svar på tråden En ovårdad kvinna?
  • ooGizzYoo

Humm svår fråga, det beror ju på. Men jag tycker att det är ovårdat med flottigt helt ihoptuvat hår och flera dagar gammal mascara som bara är överkletad med ny. Sen finns det mycket annat som jag inte tycker är så frächt, men det är nog det värsta.

• Snova

Inget av de du nämner tycker jag karaktärisererar en ovårdad kvinna. Skum fråga, det är ju subjektivt.

Här är ett par exempel från min värld:
    * Svart BH under vit överdel
    * För tajta kläder
    * Trasiga dojor (trasiga gympaskor kanske kan passera)

Finns fler men de där var de första jag kom att tänka på. Du lär få en del olika typer av svar!

• Snova

Ja, klumpig mascara är en rysare, urk!

• ooGizzYoo

En ganska tjock medelålders kvinna utan bh med jätte hängtuttar och svettlökar ihop med mascaran knäcker den svarta bh´n under vitt linne

• Mirva

Jo, flottigt ihoptovat hår är nog lite ovårdat och överkletad mascara.... Svart bh under vit överdel, njae, lite ogenomtänkt kanske, men inte ovårdat i mina ögon..... Tajta kläder känns inte heller ovårdat för min del, brist på stil kanske, men trasiga skor det håller jag med om....... Den tjocka medelålderskvinnan utan bh och jättehängtuttar, det köper jag inte alls. Hur man ser ut i grunden tycker inte jag har att göra med om man ser ovårdad ut. Så då kan alltså en ung smal kvinna med A-pattar gå utan bh utan att vara ovårdad? Tycker inte att det ska finnas olika regler beroende på hur man ser ut. Samma för alla..... Snova: visst är det subjektivt, men just därför intressant vad människor har för olika åsikter om vad som ska anses vara ovårdat! ........Sorry, har precis blivit PLUS-medlem och då funkar det inte för mig att göra styckeindelningar, hoppas att det går att läsa ändå!

• Greta05

*oplockade ögonbryn(när man ser att hon plockat förut)
    *orakade ben(rakade innan)
    *luktar illa
    *accepterar att hon är såhär

• Mirva

Greta05: Det betyder att man ALDRIG kan sluta plocka ögonbrynen och raka benen om man väl börjat, om man alltid vill se vårdad ut!

• Mirva

Hur är det gällande att vara oraklad under armarna, är det ovårdat?

• Greta05
    Mirva skrev 2007-05-13 04:33:38 följande:
    Greta05: Det betyder att man ALDRIG kan sluta plocka ögonbrynen och raka benen om man väl börjat, om man alltid vill se vårdad ut!
    Sant!
    Om man väl börjat plocka ögonbryn så ser det fult ut om man låter de växa ut..
    Stubb  ser aldrig vårdat ut.
    Benen kan man dölja
  • Snorkans mamma

Ovårdad för mig är när man har allmänt dålig hygien och för små/trasiga kläder... Man kan definitivt vara orakad bara man är fräsch!

Svar på tråden En ovårdad kvinna?