• Neox

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

Ta inga tabletter, utan gå på salong och få ärren behandlade. Antingen med laser (djupa ärr) eller mikrodermation, mene o moy gör bra penslingar, aha är för mindre ärr, knotter, torrhet och pigmentfläckar. Det finns lite olika behandlingar som man kan göra men det beror lite på hur djupa ärr man har. Ta expertråd av en hudterapeut som vägleder dig exakt vad som behövs just för dig.

• Neox

Roacutan är en mycket stark medicin. Jag skulle aldrig i mitt liv stoppa i mig det. Googla och läs om folk som fått vaneföreställningar och mått riktigt pyton av biverkningarna. Kan tillägga att jag själv arbetar med olika hudproblem dagligen som hudterapeut.

• Neox

Det finns bättre sätt att bli av med akne utan tabletter.

• Neox

Det är mitt arbete att ta hand om olika hudproblem

• Neox

Jag tycker att du ska gå till en salong så att dom får titta på din hud och göra en hudanalys, du kommer att få bra tips om vad du ska göra exakt för att bli av med dina bekymmer. Det finns ingenting som inte går att lösa.

• Neox

Nervärdera inte hudterapeuter, om vi inte visste vad vi höll på med så skulle vi alla vara arbetslösa. Vårt arbete är att se till att huden blir helt återställd och följa upp kunden med dom bästa tänkbara tips och behandlingar. Jag har under mina år haft mycket glädje med mina kunder då vi på ett mycket bra sätt kunnat lösa olika hudbekymmer. Så visst, ät du roacutan om du känner för det men glöm inte att det är starka biverkningar. Jag träffar dagligen kunder som kommer till min klinik som ätit färdigt kur på roacutan eller tetralysaltabletter i evigheter och står där med en så skör hud, full med fula röda fläckar och ärr, och så får vi börja om från noll med att få huden i bra skick igen. Mitt arbete är att informera sen är det upp till var och en att göra som den behagar. Men glöm inte att huden är väldigt lätt att få bra bara man gör och använder rätt produkter för just din hudtyp. Mixtra inte själv utan ta råd av experter.

• Neox

Culinan: givetvis kan du ha både liser och mascara när du får en aha-pensling.
    Indianica: acne är en sjukdom och det är vårt arbete som hudterapeuter att ta hand om det, inte bara ge "sköna" behandlingar. Tyvärr verkar det som om du har fått dåliga erfarenheter på något vis. Under alla mina år som terapeut har jag aldrig råkat ut för att vi inte har lyckats lösa något hudbekymmer.

• Neox

När det gäller mdformulations produkter så finns det startkit att köpa för 650kr, där du har allt som behövs för just din hudtyp(rengöring, behandlande produkter, fuktkräm, uvskydd m.m). Mixtra inte själva med produkter utan gå till en salong och få råd om vad som passar just din hudtyp, det kan bli otroligt fel annars. Och ja, resultaten blir mycket bra men prata alltid först med en expert innan. Glöm inte att alla är unika och olika därför är det viktigt att ni får rätt produkt. När vi arbetar med acne eller någon sorts problem hud så tittar man ochså alltid på insidan av kroppen, dvs vad är det som utlöser det hela plus att man samtidigt behandlar utsidan dvs huden.

• Neox

Illuminating serum arbetar mer på att ta bort pigmentfläckar och olika missfärgningar (ex postacne dvs fläckar efter acne). Glycare lotion arbetar på det direkta problemet då du redan har finnar, acne eller småknottror som du vill bli av med. Först rengör du huden, sedan lägger du på tunnt lager av behandlande produkt(illuminating, glycare lotion eller annat), därefter fuktkräm och ALLTID ett UVskydd överst för att inte få fläckig missfärgad hud.

• Neox

Cullinan gå till en salong, det är ju lätt och låt dom få titta på din hud så kommer du få direkt råd om just din hudtyp. Man använder inte något för "resten av livet", huden ändras helatiden beroende hur du lever. Huden är väldigt lätt att sköta om bara du gör rätt och använder exakt det som just din hud är i behov av. Ofta kan man ha en mix blandingar i huden, den kan var ytorr på vissa ställen men ändå fet men ändå kanske känslig. Som du förstår så kan det ofta vara svårt att hitta rätt produkt för allt. Det är därför bra att rådfråga och göra en ansiktsbehandling, få din exakta hudanalys så har du sen en expert som helatiden följer upp din hud och ger dig bra tips om hur du ska sköta om den själv hemma.
    Illuminating serum används för pigmentering, missfärgningar och postacne.
    Har man finnar eller acne så använs ex glycare lotin, vitaplus clearing complex, clearing complex mask, punktvis på finnar sin perfection gel el dyl.

• Neox

Hydrating gelen är bra en lätt gelekräm som ger fukt, har du mer ytorr hud ska du välja moist defense creme istället.

Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr