Inlägg från: olpansfamilj |Visa alla inlägg
  • olpansfamilj

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

håller med inidianica, man borde prata med sin husläkare först! Kan rekommendera en medicin som heter dalacin som man stryker på huden om man inte vill äta antibiotika.

Oftast hjälper mediciner fort och du kan under tiden börja ta hand om huden bättre. Många lägger tusentals kronor på dyra behandlingar på salonger och får ingen hjälp. Prata med doktorn.
    Själv la jag jätte mycket pengar på olika produkter på min rosacea hud....dyra behandlingar som inte hjälpte ett smack....

Nu hjälpte tetracyklin bara så länge jag åt den, tyvärr... men vet att det är annorlunda med finnar osv....sök hjälp hos doktorn istället.

• olpansfamilj

jag köpte svindyra aha behandlingar och det hjälpte inte ett smack, men vart en utlandssemester fattigare....=(

• olpansfamilj

ja, ta bort ärr, typ röda efter utslag för att dessa skulle blekas.....kostade 650 kr kuren och ett flertal kurer och inklusive krämer excuviance för flera lappar=)

• olpansfamilj

nu är nog aha billigare...

• olpansfamilj

gropar tar det inte bort, då kan man prova med en kemisk peeling.....ska vara väldigt smärtsam och hjälper inte alla...

• olpansfamilj

vad är det där nya då mot ojämn hy och gropar? Kallas det fraxel?????

• olpansfamilj

oj vad kul!!! =) ja allting är ju individuellt...kanske inte excuviance var bra.....vad heter din magiska burk! =)

• olpansfamilj

nej salongen tillhör stlms finest om man säger så....men men allt passar ju inte på alla...

• olpansfamilj

oj nu blev jag sugen på att testa...=)

• olpansfamilj

oj vad tråkigt micjah, läskigt det där...

Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr