Neox skrev 2007-05-15 23:46:44 följande:
Nervärdera inte hudterapeuter, om vi inte visste vad vi höll på med så skulle vi alla vara arbetslösa. Vårt arbete är att se till att huden blir helt återställd och följa upp kunden med dom bästa tänkbara tips och behandlingar. Jag har under mina år haft mycket glädje med mina kunder då vi på ett mycket bra sätt kunnat lösa olika hudbekymmer. Så visst, ät du roacutan om du känner för det men glöm inte att det är starka biverkningar. Jag träffar dagligen kunder som kommer till min klinik som ätit färdigt kur på roacutan eller tetralysaltabletter i evigheter och står där med en så skör hud, full med fula röda fläckar och ärr, och så får vi börja om från noll med att få huden i bra skick igen. Mitt arbete är att informera sen är det upp till var och en att göra som den behagar. Men glöm inte att huden är väldigt lätt att få bra bara man gör och använder rätt produkter för just din hudtyp. Mixtra inte själv utan ta råd av experter.
Helt sant att man kan få bra hjälp av hudterapeuter. Men det beror på varför man har acnen eller hudbesvären. Smörjor hit och dit hjälper ju mot ytliga besvär, men många av oss har djupgående och hormonella problem. Kroniska inflammationer osv.
I mitt fall var det endast Roaccutan som kunde ta bort besvären. Efter 5 års helvete med stora bölder i ansiktet och på bålen/ryggen tog jag till tabletterna. Blev hur fin som helst på bara ett par månader, däremot hade jag en del märken och fläckar kvar i hyn som slipades bort.. ja som jag skrev om tidigare.