• Elsans

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

Jodå det går fint! har bara använt det en dag och jag får bara använda det varannan så idag blir det inget= skitsvårt att låta bli!

Spänn av!
  • Elsans

Jag måste vänja mig först så första tiden får jag bara ha det varannan dag sen ska jag trappa upp till varje. Tyvärr är det typ det enda jag inte komemr ihåg vad hudläkaren sa, hur länge jag ska vänta med att trappa upp, men jag tror att han sa typ 2-3veckor...

Spänn av!
  • Elsans

Jaa verkligen! ffa eftersom jag har skinoren på recept också som jag ska börja med på morgonen OM det inte har hjälpt i augusti. egentligen vill jag börja med differin varje kväll och skinoren varje morgon nu direkt för att bli av med det snabbare men det funkar ju tyvärr inte så.

Spänn av!
  • Elsans

Haha, precis! och superfjällig plus akne är ju inte riktigt den looken jag är ute efter...

Spänn av!
  • Elsans

Blä! jag har fått 3 st nya finnar över natten, jag som max brukar ha en. har använt krämen 3 gånger nu och märker inga biverkningar alls. när börjar de komma tro, har du märkt några cullinan?

Spänn av!
  • Elsans

Det kanske inte blir några biverkningar då. skönt! jag var mest orolig över att bli ljuskänslig. jag använder propyless de kvällarna jag inte använder differin och den är verkligen toppen. Doktorn sa att det kunde bli värre innan det blev bra så att jag har fått finnar av krämen skulle ju kunna innebära att den fungerar

kul att redan se en förbättring!

Spänn av!
  • Elsans

Den sidan var superbra, tack!

Mina finnar försvann innan de ens hann mogna så det var ju skönt. Nu är jag supertorr och flagnig om jag inte smörjer in mig med propyless men det gör jag ju Funderar på om jag ska gå på en porrengöring hos hudterapeut för att bli av med de nuvarande pormaksarna lite snabbare så kanske förbättringen syns snabbare, vad tros om det? undrar just vad den kommer säga när den försöker pracka på mig en massa produkter och jag säger att jag har varit hos hudläkare och fått receptbelagd kräm, skulle nästan vara värt det bara för den sakens skull!

Spänn av!
  • Elsans

Oj! dagen efter redan! Jag har gjort porrengöringar förut, pormaskarna har alltid kommit tillbaka men jag har inget minne alls av hur lång tid det brukar ta. verkar ju väldigt logiskt att krämen motverkar att det fylls på igen fast det går nog inte så snabbt, kanske ska vänta med att göra det tills krämen har börjat förebygga ordentligt, blir kanske lite bortkastat annars.. kommer absolut hålla hårt i plånboken, brukar behövas!

Spänn av!
  • Elsans

Jodå, det går ok. ingen förändring till det bättre men inte till det sämre heller. har börjar bli torrare och rödare/känsligare men inte så farligt. har dock märkt en skum grej som började idag: sminket sitter inte lika bra längre, det känns som att det mer lägger sig utanpå hyn än smälter in i den. skumt! kankse beror på torrheten.

konstigt med fettet, jag har ingen aning om vad det kan bero på!

Spänn av!
  • Elsans

Jo, jag brukar smörja in med propyless innan jag sminkar men det hjälper inte men jag sminkar mig ändå. kan ju inte gå ut osminkad och det syns inte riktigt att det inte sjunker in utan det känns mest så.

Idag när jag vaknakde hade jag fått en ny finne. Inte en liten en som de andra jag har fått sen jag började med differin, de som försvann lika snabbt, utan en skitstor inåtvänd som gör jätteont och kliar. knallröd är den också, tur att den sitter längs käken så den inte syns jättebra iaf. blä!! hoppas det är den enda. I övrigt så tycker jag mig se en förbättring, mindre fet i hyn och minskning av pormaskarna. Tycker mg också se en blekning av gamla ärr men det kanske bara är önsketänkande.

Spänn av!
Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr