Inlägg från: Cullinan |Visa alla inlägg
  • Cullinan

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

thailandia skrev 2007-06-19 20:47:44 följande:
    hej! för er som har verkliga problem där det varken hjälper med tabletter, salvor, krämer, vätskor eler att gå till en salong så är mitt enda tips roaccuttan, tog det själv efter år med varken någon förbättring av alla dessa hjälpmedel. Nu kan jag knappt tro att den huden jag alltid dröm om äntligen är min, nu slipper jag titta på andra ellr sminka mig så fort jag ska någonstanns.. e bara glad att få komma ut i sommar med en fin hud som jag inte behöver skämmas över något mer. Visst finns det också nackdelar med medininen, huden blir väldigt tunn och torr samt att du inte får sola när du äter den. Slämhinnorna kan också bli torra. Om alla dessa självmords händelser så vet jag inte om det är pga av acnen, för vissa är roaccuttan sista utvägen och om det inte gått då så tror jag att det påverkat flera utav dom som har använt sig av den.. men om ni har frågor så är det bara att fråga i min gästbok. Ha d bra, ge aldrig upp!
    Åt du bara en kur, och blev sen frisk? Hur lång var kuren?
  • Cullinan

Ja, fy fan vad skönt det skulle vara att slippa 25 lager med foundation så fort man ska ge sig utanför dörren...

Mina Duac-tuber är rätt små, innehåller bara 25 gram.
    Differin-tuberna kanske är större?

• Cullinan

Ja, det får man hoppas. Bara slänga på lite mascara och läppstift och sen iväg liksom. *drömmer*

• Cullinan

Tycker mina finnar blivit värre sen jag började med Duac för några dagar sen... ska det vara så?

• Cullinan

Åsa M A skrev 2007-06-20 22:03:21 följande:

cullinan: det sa hudläkaren jag var hos att det fanns en risk för att det kunde bli så men differin innan det blev bättre så det gäller kanske duac också.
    Blä... känns väldigt trist.

Hur går det med din Differin?
  • Cullinan

8 veckor... *gaaah*

Finnarna har kanske inte blivit värre, men dom har blivit fler, på helt nya ställen. Ena dagen är dom så gott som borta, och nästa dag är det dags igen. Fattar nada.

Jag tar bara på ett tunt lager, det torkar in direkt och sjunker in i huden. Tar en fingertopp i mängd, som det står i "bruksanvisningen". Ner till första leden på fingertoppen.

• Cullinan

Åsa M A skrev 2007-06-20 22:11:21 följande:

Jodå det går fint! har bara använt det en dag och jag får bara använda det varannan så idag blir det inget= skitsvårt att låta bli!
    Det kan jag tänka mig! Varför får du inte använda det varje dag?
  • Cullinan

Åsa M A skrev 2007-06-20 22:17:30 följande:

Jag måste vänja mig först så första tiden får jag bara ha det varannan dag sen ska jag trappa upp till varje. Tyvärr är det typ det enda jag inte komemr ihåg vad hudläkaren sa, hur länge jag ska vänta med att trappa upp, men jag tror att han sa typ 2-3veckor...
    Ok, tålamodsprövande minsann...
  • Cullinan

Åsa M A skrev 2007-06-20 22:22:24 följande:

Jaa verkligen! ffa eftersom jag har skinoren på recept också som jag ska börja med på morgonen OM det inte har hjälpt i augusti. egentligen vill jag börja med differin varje kväll och skinoren varje morgon nu direkt för att bli av med det snabbare men det funkar ju tyvärr inte så.
    Nej, då hade du nog sett ut som värsta fjälliga fisken.
  • Cullinan
    thailandia skrev 2007-06-21 19:17:05 följande:
    Cullinan! om jag ska vara ärlig så tog jag nog 2-3 kurer innan det helt var borta, tom läkaren blev förvånad att det tog sån tid, men jag tror att mina satt liksom på ljupet. Ena dagen var det bättre sen sämre. E så himla glad att jag inte gav upp. Nu är jag så himla glad för min hud och att jag tog tabletterna. Jag tog 2 på morgonen o 1 på kvällen.. nu har jag slutat helt och ingenting har kommit tillbaks.. peppar peppar.. Hur går det för dig? vad tar du?
    Oj, det låter som en rejäl kur. 3 tabletter per dag...

Jar använder bara en salva med antibiotika i, Duac Gel.
Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr