Ska det vara tomat i köttfärssås?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 19:01:02:De finns de som tydligen har passerade tomater, soltorkade tomater eller chilisås i också.
Jag gör två olika köttfärssåser. En med sedvanliga krossade tomater, tomatpure, salt, peppar och oregano. Den andre är med matgrädde, chili, paprika och lite kryddor som förstärker de smakerna.
Morsan gillar varken tomater eller svamp så hennes variant av köttfärssås är köttfärs, lök och typ brunsås! BLÄ!!
Behöver jag säga att jag ALDRIG gillat köttfärssås?
NU däremot, när jag gör egen, är det ju jättegott!
Jag gör med blandfärs, tomater, lök, svamp, rivna morötter och grädde
Japp i form av ketchup och vispgrädde, gul lök, vitlök, rivna morötter och grillkrydda också såklart.
Så gott.
rivna morötter ??
hhuumm
ska prova!!
Ja, en eller flera sorters tomat, däremot helst inget kött, hellre nåt vegetariskt. Ja, jag vet att det tekniskt sett inte är köttfärssås längre då, men vafan.
Helst hemmagjord tomatsås gjord på färska tomater, röd paprika, lök, vitlök, grönsaksbuljong, pressad citron, färsk koriander, spiskummin, salt och svartpeppar. Mixad till en slät massa. Funkar även till pizza och pasta.
Kethup och grädde har vi.
Köttfärs,lök,vitlök,krossade eller passerade tomater,tomatpure,vinäger,worchestershiresås,basilika oregano,chili och paprikapulver.Buljong eller salt och peppar.
Glömde rivna morötter .Om det finns hemma.
nej, aldrig, för jag skulle inte må så bra av det allergisk mot tomater som jag är... ok, med ett undantag, när de gula tomaterna kommer har jag gärna i färska sådana eftersom de gula tål jag (så sur att den gula ketchupen försvann)
Passerade.
ja, flera av de ovanstående! helst alla
Det godaste är givetvis att använda färska tomater, men oftast blir det ändå att vi har krossade tomater i. Vi har också alltid tomatpuré i.
Ja tomatpuré.