Recept med kassler o ris?
Någon som har recept med kassler o ris?gärna inte för många konstiga ingredienser.
Någon som har recept med kassler o ris?gärna inte för många konstiga ingredienser.
Skiva kasslern, lägg i en ugnssäker form. LÄgg ananasringar på varje kasslerskiva (du kan dela skivorna på mitten på bredden) och häll svampsås på. Strö över lite ost, in i ugnen ett tag. Servera med ris (eller lägg riset under kasslerskivorna).
fräs kassler tillsammans med hackad lök. Häll på grädde, salta och peppra, servera med ris!
Även gott att ha i stekta champinjoner!
vi älskar kassler,grädde ädelost...serveras med ris,,,busenkelt o supersmarrigt.
Tärna kassler, röd paprika och ananas (på burk) lägg i en smord ungsform. Häll över 5 dl creme fraich och 1 burk tacosås. In i ugnen till det blir varmt.
Jättelätt och supergott!!
1. Koka ris
2. Bryn kasslerskivor
3. Blanda ris med "ärtor, majs o paprika blandning"
4. Vispa grädde (ca 5 dl till stor form) och blanda med vanlig tomat chilisås så det blir ljusrött
5. Lägg risblandningen i en ungssäker form med kasslerskivorna ovanpå och bred ut chiligrädden över ocg grädda i ca 15 min.
Ska få fin färg
Mums
bryn kasslerskivorna. lägg i ungsäker form. stek lite champinjoner lägg över,ha brun sås eller champinjonsås på. toppa med nån god ost. in i ugnen ca 20 min(osten ska ha färg) servera med ris eller potatis...
Kassler och rislåda
Du behöver:
6 port ris enligt förpackningen
½ kg kassler
1 purjolök
3 dl grädde
1 dl majonnäs
½ dl chilisås
ca 200 g riven ost
Koka riset. Skär kasslern i tärningar. Strimla purjolöken. Blanda samman.
Blanda grädde, majonäs och chilisås och töm över.
Riv osten och strö på. (Till hit kan du förbereda. Ställ kallt.)
Gratinera 225ºC i 20 min (med varmt ris 15 min).
Receptet som millisen har skrivit är supersmaskigt! Prova det.
kassler med spenatbädd och ris till brukar vi göra.
Millisen:
Ska det vara vispad grädde eller rinnande?
Misy cat: Du behöver ej vispa grädden