• jenni82

bebis med halsont...

har en förkyld bebis hemma som är snorig och har det lite jobbigt. nu verkar det ha gått ner i halsen och hon rosslig i halsen och verkar ha ont. hur ska jag lindra för henne? finns det något man kan göra? är inte läge för vicks direkt :)

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • Svar på tråden bebis med halsont...
  • jenni82

ingen?

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • Tatta

Hmmmm, har inte haft bebis med ont i halsen, men dock förkyld. Koksaltlösning i näsan är bra, högt läge, Alvedon suppar kan man använda om de har feber/ont. Men om det är nere i halsen kanske du skall kolla upp det. RIng sjukvårdsupplysningen.

• princess04

Vår dotter hade likadant för ett par veckor sedan så jag vet hur jobbigt det är. Tyvärr kan man inte göra så mycket mer än som Tatta säger ge koksalt och högt läge. Det finns också nezeril på apoteket att köpa till spädbarn, men det får man bara ge fyra gånger om dan..Vi köpte också en näsfrida för att få ut slem/snor i näsan.
    Om bebisen andas häftigt och/eller verkar ha svårt med andningen så åk in direkt.
    Hoppas hon mår bättre snart!
    KRAM

• olsson84

Jag har oxå en liten bebis här hemma som är förskyld och lite feber och som du säger typ halsont....hon låter lite roslig ihalsen. Jag har varit inne med henne på barnakuten idag men det fanns liksom inget att göra. De lyssnade bara och allt lät ju bra så det är väll bara att ge koksalt och neseril. Men man tycker ju så synd om henne.
    Jag blir så orolig för att hon ska bli jätte sjuk. Hoppas det ger sig snart!

Har jätte svårt att få henne att somna hon kommer liksom inte till ro och vaknar hela tiden. Hur länge brukar det pågå?? Någon som vet??

• Julianna

Hur gammal är din bebis? Ipren ska vara bäst mot smärta, typ halsont. Läs på förpackningen hur stor dos och från vilken ålder det är.

• olsson84

Hon är ju bara 5 veckor...de sa att jag kunde ge alvedon.
    Pågår det rs-virus nu hon på barnakuten sa att det inte gjorde det...man blir ju orolig för det. Tycker liksom hon är så tjock i halsen...otäkt men nu har de ju lyssnat så jag får väll försöka slappna av.

• Ansos

Tyvärr så finns det några eftersläntare med Rs-virus för min lilla tjeja blev utskriven från sjukhuset igår, vi har varit inlagda 1 vecka med Rs. Det var vi och en bebis till som låg på avdelningen med rs, men vi borde vara de sista tycker jag..

• olsson84

Ja det vore ju va över nu tycker man....de lyssnade ju på henne igår och då lät hon ju bra...men det kanske kan ändras snabbt eller??
    Idag är hon ungefär som igår iallfall inte sämre så jag får väll hoppas det bara är en vanlig förskylning.

• anathema

enligt min läkare på bvc så är det väldigt ovanligt att små bäbisar får ont i halsen.. men varför vet jag inte??.. hon sa så till mej när alice var inne på 3 mån undersökning.. då hon var kanon förkyld.

men man ska se upp för rosslig i lungorna

• olsson84

Jodå enligt den läkaren jag träffade nu så kan bebisar visst ha ont i  halsen...hon sa att min lilla maja hade det för hon va jätte röd där.
    Jaja alla säger olika värkar det som...innan har jag oxå hört nån som har sagt att de inte kan det men jag vet inte.

Svar på tråden bebis med halsont...