• whatever

minipiller? Fler som testat cerazette?

Några föer som fått skumma reaktioner när ni börjat ta cerazette? Har inte ätit minipiller förrän nu, och har haft mens i snart två veckor! (så på så sätt är det ju ett effektivt preventivmedel :( är det vanligt? Blir det bättre? Några med erfarenheter? Funderar starkt på att inte äta dem längre, vill egentligen ha mina gamla p-piller...har ätit dem i två veckor nu. Bara blä än så länge...mens, huvudvärk och finnar jag inte haft problem med innan.

• Svar på tråden minipiller? Fler som testat cerazette?
  • Amoriina

Jag åt det pillret.
    Hade oregelbunden mens hela tiden, så jag bytte.
    Blev bättre då!

• missis

jag åt ceracett o hade blödningar ständigt, barnmorskan sa åt mig att härada ut för det brukar ge med sig, men efter typ 5 månaders blödande o blodbrist så kastade jag skiten för gott.

• BeDee

Jag fick dom när mensen hade kommit tillbaka efter förlossningen och äter de än. Jag blir mer lätt irriterad och får humörsvängningar när jag äter preventin medel, helst skulle jag vilja vara utan, men är inte så förtjust i kondom heller, så då finns det inte så många val!

Annars så tror jag inte det är något mer. Har du hört andra reaktioner?

Annars tror jag inte

• BeDee

Glömde tillägga, att jag har lite mens i vanliga fall och den försvann helt när jag började äta cerazett... ganska skönt faktiskt!

• LyNxQ

Jag började med Cerazette 5-6 månader efter förlossningen. Det dröjde ytterligare 6-7 månader innan mensen kom igång. Det var jätteskönt att slippa den!
    Men efter första gången så kom den typ varannan vecka (och tyvärr nästan alltid lite varje helg )
    Så höll det på i något halvår. då var jag hos BM för att förnya receptet. Jag sa att jag ville byta men kärringen sa att "dessa är de nyaste och bästa som finns så jag tycker att du ska avvakta lite, för visst har det blivit bättre nu det senaste?"
    Nåja, jag fortsatte äta dem och det har faktiskt blivit lite bättre.
    Har tilloch med gjort ett par gravtest eftersom mensen dröjt och jag mått lite illa.. (de blev -)
    Nu har jag precis slutat med dem eftersom vi tänkte försöka oss på en bebis

Förutom de oregelbundna blödningarna har jag inte haft några problem med dem. Jag började med dem mest för att jag skulle vilja ha en p-stav. (vilket det nog blir efter nästa barn, om det nu blir något, peppar peppar ta i trä..)

Har du hört talas om p-ring? Det verkar bra! Men tyvärr ganska dyrt! Men det verkar som det är det hormonella prev.medel som har minst påverkan på kroppen

• sistersledge

Jag har ätit Cerazette i cirka 5 år. Har inte haft någon mens alls sista 4 åren och det är ju positivt. Däremot så har jag mycket mera migrän. Nu vet jag ju inte säkert om det beror på Cerazette, men jag misstänker det. Dessutom så har jag mindre sexlust än tidigare. Har prövat andra minipiller innan, men tyvärr hade jag konstanta mellanblödningar av andra minipiller och Cerazette har fungerat bäst eftersom jag inte har mens alls. Men, det negativa kanske egentligen överväger det positiva. Tyvärr kan jag inte äta vanliga p-piller eftersom jag är överviktig och då skulle det bli ökad risk för mig att få blodpropp.

• Mamsingen

Hade konstanta blödningar med Cerazette, 3 veckor mens, 1 vecka uppehåll och så höll det på. Bytte till p-spruta blev så mycket bättre.

Thats all you got lady, two wrong feet and f*cking ugly shoes.
  • Auroratiger

När jag ätit cerazette i ca tre månader fick jag en blödning som varade i typ tre veckor. Sedan dess bara pyttelite stänkblödningar någon enstaka gång (åt dem i drygt ett år) och inga övriga biverkningar. Så för mig funkade det bra. Du ska nog äta dem i åtminstone ett par månader innan du vet om de funkar eller inte, det kan ta lite tid innan kroppen har vant sig.

• Jensan75

jag har ätit cerazette i 4 år och bara haft en st blödning på den tiden och det tycker jag är helt ok

• whatever

Tack för alla snabba svar! Jag förstår att man väl egentligen ska hålla ut ett tag, men tror jag slutar med dem, känns inget bra alls att äta dem...

Svar på tråden minipiller? Fler som testat cerazette?