Vi har pottat båda barnen från runt 6 månader, den ena på rutin (Som JEmpaL skriver: efter maten, precis när de vaknar, när vi sett att det var på G), barn två har vi Ec-at (med blöj back-up) sen sex måander och mer aktivt läst av signaler.
Som vi har upplevt det har vi helt sluppt att "potträna" dem, för dem har det varit lika normalt att sitta på pottan som att äta med sked eller att ha tröja på sig.
Barn ett slutade helt med blöja (dag och natt) som 2-åring. Barn två, slutade med blöja som 20 månaders (då sa dagis till att de inte behövde några blöjor ditt längre, hemma hade hon varit utan längre).
Så våra blöjperioder bara rann ut i sanden och försvann, när nu bekant undrar hur de ska göra med sina pottvägrande 2-3 åringar så vet jag inte riktigt vad jag ska svara.
Vill man göra det enkelt för sig (som jag ser det) gör pottan (och det som hamnar där i dvs kiss/bajs, till något vanligt och inget man gör någon stor affär av. Man behöver inte heller haka upp sig på pottan kissa kan man göra på fler ställen än bara där.
Lycka till!