• Bonanza

Skulle du köpa champagne till ditt barns student?

Eller ja, mousserande vin kanske.

Jag följer med intresse diskussionerna om att köpa ut alkohol till ungdomar under 20 år. Men där blir det ofta att diskussionen handlar om 15-åringar, och om att supa sig redlös. Därför tycker jag att det vore intressant att se hur ni resonerar när det inte är så svart eller vitt.

Studenten tar man oftast samma år man fyller 19. Champagne är standarddrycken, många har även champagnefrukost innan ceremonien i skolan. Sedan är det ofta mottagning med ännu mer champagne.

Jag undrar nu ifall du som förälder skulle köpa champagne avsett för ditt barn att dricka. Alltså att du när du köper alkoholen är medveten om att ditt barn kommer dricka det. Det kan handla om en flaska till champagnefrukosten, eller om några glas till mottagningen eller både och. Välj själv. Huvudsaken är att ditt barn ska dricka av champagnen, och mer än ett glas. Bara för att göra det lite mer intressant.

Vad säger du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa champagne till ditt barns student?
  • TerrorMorsan

jaa...mina föräldrar köpte det till oss, hade jordgubbsfrulle hemma hos oss

**TerrorMorsan Speaking**
  • Tettan

Ja naturligtvis - om h*n är över arton. Då får de ju beställa in på krogen, så varför inte ta några glas champagne/mousserande vin till champagnefrukost.

• Leja

Till studenten ja, när hon är över 18 tycker jag det är okej!

• jenn06

japp, tar bara studenten en gång och sedan beronde på hur väl du känner ditt barn :)

• Prinsessan Zelda

Jag skulle nog göra det för att ha till mottagningen. Inte till nån champagnefrukost, det skulle han få fixa själv.

Är det att köpa ut om man låter ens barn (över 18) smaka??

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Pia74

Inte en chans, töserna kommer att få så det räcker ändå av kompisarnas snälla föräldrar. Grrrr

Jag är supertråkig,  jag vet men jag kommer inte att köpa åt mina döttrar. Så känner jag det nu får se hur det blir om 17 år

Heroes (↑), Bones (↑), Veronica Mars (↓), CSI (→), Buffy (♥), Angel (♥)
  • Tumbling down

Ja det skulle jag.

• memlan

JA!
    Är barnen över 18år är det ju inte olagligt att servera dem alkoholhaltiga drycker hemma. Men mina barn skulle nog få med sig en flaska till champagnefrukost även om den inte var hemma. Beror nog (främst) på hur mina barn är när det blir dags...

• JoJo08

JA, förutsatt att barnet är myndigt, det vill säga fyllda 18 år! De får dricka på krogen därför kan jag köpa en flaska skumpa till det.

• MarieW

Ja det skulle jag nog göra, man tar bara studenten 1 gång. Och de är ju över 18 år då...

Julia 25/8 -97 Linus 13/11 -00 Emma 7/11 -02 Maya 28/4 -06 *Mina älsklingar, mitt allt*
Svar på tråden Skulle du köpa champagne till ditt barns student?