Kevlarsjäl skrev 2007-05-21 15:04:28 följande:
Ni som fått mens igen efter missfall - var den annorlunda mot innan ni blev gravida? Jag brukar blöda cirka 5-6 dagar, 1 dag med lite brunt och lite och sen rött, men denna gång blödde jag bruna flytningar i 2 dagar, knappt ingenting i 1 dag och sen kom mensen igång ordentligt. Och totalt blödde jag i 8 dagar. Är det vanligt att det blir annorlunda efter ett missfall?
ja du hur har det gått??
Var i alla fall hos läkaren idag...min mens har ej kommit sen mf men han sa att det kunde dröja 2-3 veckor till....
Däremot såg han en stor blåsa som det antagligen var en gulkroppshormon i vad nu det menas + att ja hade vätska i buken...fick honom ändå inte till att kunna förklar varför det var så...
fråga om ja kan ha haft äl eller om ja ska men fick bara luddiga svar tillbaka. Han ville ej skriva ut hormoner åt mig utan jag fick snällt vänta tills mensen kommer och sen ringa in. Blir lite fundersam bara då han sa att jag hade vätska i buken men trodde ej att jag var gravid då min slemhinna var rätt tunn.
Ska ringa min klinik oxå å meddela så får vi se vad de säger också...
kände mig inte jätte trygg med denna läkare, skulle nästan vilja göra om vul på sjukan istället....
vi får se helt enkelt.
Kan tillägga att vi har genomgått IVF och vice versa om du inte förstog riktigt varför ja går till olika läkare...