Inlägg från: bennysson |Visa alla inlägg
  • bennysson

Första mensen efter missfall

Är det ingen som har erfarenheter med att få tillbaka mensen om man inte skrapat?? Tar det längre tid då? JAg kommer ringa gyn och be om sån hormonkur om min mens inte kommit igång efter 5 veckor....

• bennysson

kevlarsjäl: tack för ditt svar.. alla bara pratar om skrapning hit och dit och man började ju undra om det är konstigt att jag inte blev det.. alla dessa tankar... okej då är det bara vänta för mig och se. mitt mf började exakt på den dagen jag brukar få mens.. så man kan ju hoppas att mensen kommer på utsatt tid :)

• bennysson

Kevlarsjäl: Jag hade precis gått in i vecka 14... så det kom verkligen som en chock. Hade börjat berätta för alla efter vecka 12, då man slappnade av och kännde att "nu är det relativt lugnt, jag kommer få mitt barn" men sen fick man chocken att det inte alls blir någon bebis. Känndes så himla overkligt alltihop..

Jag vet faktiskt inte om man är mer känslig när "man ska ha" mens egentligen. Vi får väl hoppas att någon annan kan svara på den frågan :)

• bennysson

Nej det finns ju både för och nackdelar med att berätta. fördelen är att att alla kan stödja en direkt ifall något går snett..
    Samtidigt kommer det flera nu och frågar "hur är det med magen?" och man måste säga "ehh, jo, jag fick missfall" och förklara alltign igen... men det är som pest eller kolera.. vill bara bli gravid igen nu och att bebisen ska stanna kvar där inne i 9 månader.

De kommande två veckorna kommer att vara olidliga!! Trodde verkligen aldrig att jag ksulle LÄNGTA efter att få mens.. det är ju liksom hatgrejen annars :)

Svar på tråden Första mensen efter missfall