• Anonym

Svullna ögonlock och under ögat?????????

Vaknade i morse och var RIKTIGT svullen på ögonlocket och under ena ögat. Nu 2 timmar senare har det inte försvunnit.
    Tror ni det kan vara så att hjärtat sviktar och att det är därför det svullnar?
    Hela familjen tog igår kväll Vanquin mot springmask, kan det vara nån biverkan?

Jag mår bra annars och är helt frisk så att ringa till nån vårdcentral känns lite hysteriskt.

• Svar på tråden Svullna ögonlock och under ögat?????????
  • raspberryrevolution

Suspensionen innehåller bensoesyra, som kan vara lätt irriterande på hud, ögon och slemhinnor. Tabletterna innehåller metylparahydroxibensoat och propylparahydroxibensoat, som kan ge allergisk reaktion (eventuellt fördröjd).detta är ett utdrag ur fass... så kanske är det en reaktion, ring sjukvårdsrådgivningen annars hoppas det går över!

• MaijaO

Eller så är det en helt vanlig vagel...

• Anonym

Vagel har jag haft tidigare, det gör ju ont. Detta känns inte alls.
    Denna svullnad sitter under ögat och på ögonlocken.

• ShootingStar

Är du röd i ögat oxå? sambon har precis haft ögoninflammation här. Svullna och rödsprängda ögon och även klibbig vätska ur ögonen...
    Annars kanske det som sagt är en biverkan... Men ring sjukvårdsupplysningen å hör med dom, det skadar ju inte.
    Bara du i familjen som fått det i ögonen?

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • arianne03

Varför antar du direkt att hjärtat kanske sviktar? Skulle jag aldrig tänka på om mitt öga svullnade. Har ni nåt i familjen?

• Anonym

Nej jag har inga hjärtproblem men vet ju att vätskeansmaling kan vara ett tecken på hjärtsvikt.
    Kanske var osannloikt ändå.....

Men grejen är den att för 2 veckor sedan så tog jag också Vanquin och då gick det bra. Tycker att jag borde ha fått nån reaktion då också i så fall.

Jag är inte röd i ögat och det rinner inte. Känner inte alls av detta mer en att jag känner att det stretar lite.

• Anonym

Jag tror inte du behöver vara orolig för något hjärtproblem. Vid hjärtsvikt kan man få vätska i lungorna eller i benen sk. lungödem eller benödem och det är något du skulle märka av direkt.

Svar på tråden Svullna ögonlock och under ögat?????????