• Lisfadet

Träpanel i hall...

Har precis köpt ett hus som vi ska börja renovera lite smått...
    Vi har träpanel upp på halva väggarna i hallen och min första tanke var att riva bort det direkt!
    Men efter att ha tänkt efter så är det rätt fint. Om man målar panelen vit och tapetserar väggarna i något ljust...Vad tycker ni om träpanel? Bilder?

• Svar på tråden Träpanel i hall...
  • holy

Vi har vit/grå panel i hallen och en ljusgul tapet ovanför. Vita hallmöbler! Snyggt!

• Zenobia

Vi har träpanel i hela hallen. Tanken är att vi ska tapetsera halvaväggen. Sen måla i vitt, inte kritvit då. Vi kanske kommer göra en tråd med grön färg på listen mellan panel och tapet. Så den färgen följer med in i köket också.

• pr32

Vi har halvpanel i hallen som jag målat lila och har grå tapet och grått golv.

~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • Beatrize74

Riva ut? Är du galen?

När vi flyttade in i huset var det enda fina bröstpanelen i köket. Maken var skeptisk, den skulle rivas ner.

Nu när jag målat den ännu vitare, spacklat upp den så är han helt förundrad över hur vackert och praktiskt det är.

Nu ska vi göra ett klassiskt "Madicken"rum till dottern som är vitt med röda inslag. Bröstpanel förstås. Det finns inget som är så lätt att fräscha upp och så är det romantiskt och vackert med trä på väggarna.

Hallen ska också få en bröstpanel. Så smidigt att torka av med trasa och ge en släng med färgpenseln när det börjar se slitet och solkigt ut.

• Tulpanblomman

Jag inser det praktiska med panel, men gillar det inte, finns det någon som har något annat förslag vad man kan ha både i hall och trapphus, såg något snyggt på Bauhaus några vita skivor med spegellister sådana som de har i gamla lägenheter. men det var svindyrt 600-700 kr per del så det gick fetbort.

• pr32
    Tulpanblomman skrev 2007-05-14 15:40:12 följande:
    Jag inser det praktiska med panel, men gillar det inte, finns det någon som har något annat förslag vad man kan ha både i hall och trapphus, såg något snyggt på Bauhaus några vita skivor med spegellister sådana som de har i gamla lägenheter. men det var svindyrt 600-700 kr per del så det gick fetbort.
    Vi har panelskivor i vårat lilla rum...bilder finns i "projektrummet"-mappen.
    ~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • apache

Jag har nog bilder i mitt galleri på våran bröstpanel

• Lisfadet

Tack för bilderna! Jo, jag ser ju att det är snyggt, men jag är rädd att det inte passar i vår lilla hall...
    Ni som har vitmålad panel, är det kritvit eller bruten färg?

• Karisma

Vi har köpt panelskivor och satt upp, inte så dyrt. Vi har målat dem kritvita och har sedan en vita tapet ovanför m svarta blommor och sen lite grått i åxå.

Har valt att inte sätta ngn panel uppför trappen, där sitter istället en svart tapet. Trappen skabli vit m ljusgråa trappmattor.

Vi är inte riktigt klar ännu. Men snyggt blir det iaf.

Kram K.

Svar på tråden Träpanel i hall...