• Lisfadet

Träpanel i hall...

Har precis köpt ett hus som vi ska börja renovera lite smått...
    Vi har träpanel upp på halva väggarna i hallen och min första tanke var att riva bort det direkt!
    Men efter att ha tänkt efter så är det rätt fint. Om man målar panelen vit och tapetserar väggarna i något ljust...Vad tycker ni om träpanel? Bilder?

• Svar på tråden Träpanel i hall...
  • Tulpanblomman

Ja, nu hittade jag det jag vill ha! (Kan ej länka men jag skriver ut adressen) i hallen på väggarna i detta hus som är till salu!

www.svenskfast.se/Pages/ObjectViewPictures.aspx

Det var liknande dem jag hittade på Bauhaus som var så dyra någon som vet hur man kan göra eller hitta för en billigare peng än på Bauhaus.

Va fint ni har det allihopa kul att ni delar med er!

• Karisma

Har faktiskt sett de där på coop här i umeå. Just dom var i plast. Pris vet jag inte, men kanske finns de på hemsidan deras. Annars så vet jag att även Beijer i Umeå har dem, säkert lika dyr som bauhaus dock.

skit snyggt är det iaf m sån panel, skulle själv vilja ha det i vardagsrummet, är dock rädd det blir för mkt panel i huset.

Kram K.

• Lisfadet

Karisma:

Åh vilka snygga tapeter du har till panelen!!!
    Var har du hittat dem?

• Karisma

Midbec är det, kommer inte ihåg vad själva boken heter. De finns i flera färger 298:- rullen. Det är vinyltapeter. Tänkte om du nu inte vill ha det så ska jag då berätta.

Skulle inte sätta tapeten i en hall om jag inte skulle ha panel, satte den svarta uppför trappen för annars så är det lätt att den vita blir förstörd då skitiga fingrar dras längst den.

Kram K.

• uniMog
    Tulpanblomman skrev 2007-05-15 08:24:24 följande:
    Ja, nu hittade jag det jag vill ha! (Kan ej länka men jag skriver ut adressen) i hallen på väggarna i detta hus som är till salu!www.svenskfast.se/Pages/ObjectViewPictures.as...Det var liknande dem jag hittade på Bauhaus som var så dyra någon som vet hur man kan göra eller hitta för en billigare peng än på Bauhaus.Va fint ni har det allihopa kul att ni delar med er!
    Om ni är händiga och lite pilliga kan ni göra dem själva. Köp träskivor & tunna lister. Träskivorna sågas till i rätt höjd&längd, spacklas ev. och målas. Listerna sågar till i rätt längder & vinkel och spika upp som en spegel på träskivorna med listspik eller limma upp med pl400.
    slut på ideer.
  • Lain

Hej, vi har panel i hallen men det är hela vägen upp i tak vi har en vit färg inte bruten är jättenöjda. Har bilder i mitt galleri under hallen och på min blogg www.smultronpastra.blogspot.com

• Lisfadet

Vad tror ni om att spara bröstpanelen i hallen och måla den vit.
    Lägga svart skiffer på golvet i hallen och fortsätta med det in i köket så att det "binds samman". Från köket till matsalsrummet och från hallen till vardagsrummet fortsätter vi med ekgolv?

I hallen (där det blir vit bröstpanel) kanske man ska ha en tapet som det "händer" lite mer på, annars vill jag ha ljusa färger i beige toner. Är jag rätt ute?

• Karisma

Låter precis som vi ska göra, fast vi kommer välja vatnöt. Tycker det är snyggare.

Vi ska ha svartklinker m vitfogmassa, det mot den vita trappen och fondväggen i svart tro jag blir skitsnyggt. Och mot den vita panelen m tillhörande tapet.

Vi ska dock ha valnöt i köket, tycker det känns för hårt m klinker där. Men ur skönhets synpunkt, jättefint m svarta skivor, helst m lite gråmelering. Skiten syns så fort annars. Man vill ju inte tilbringa hela dagarna med att dammsuga.

Midbec tapeten flair finns äveon i ljusbeiget om du inte vill ha i vitt.

/Kristina

• Karisma

Tack för titten, nu vet jag hur jag ska såga bröstlisten till panelen, trodde det skulle bli fult om man sågade rakt av, men efter att ha sett dina bilder så ändrar jag mig.

Jättefint hem, skulle mer än gärna äga ert hus.

Svar på tråden Träpanel i hall...