Hur få bort silverfiskar på toaletten?
Frågan ställd i rubriken (eller jag kanske skulle lagt frågan under husdjur)
Frågan ställd i rubriken (eller jag kanske skulle lagt frågan under husdjur)
Anticimex eller hur det stavas. Silverfiskar trivs där det är fuktigt så oftast finns dom i badrummet eller i tvättstugan om man har en sådan. Källare finns dom också om man har en sån. Försök att hålla så torrt som möjligt, återkommer dom trots anticimex eller om du bekämpat med annat medel för ohyra så kolla upp så att ni inte har nån fuktskada.
Tack, men finns det medel man kan försöka med själv, eller är det bara Anticimex som gäller?
Frågade faktiskt en från Anticimex för ett tag sedan vad man ska göra, han sa det finns inget att göra *dom ska vara där* där det är fuktigt. Man får helt enkel lära sig leva med dom :D Om det inte kommer MASSOR.
jag tar et papper och trycker ihjäl dom.....dom trivs under badkaret...
Ärligt talat så vet jag inte, men dom ska vara svåra att få bort har jag hört. Jag hade sådanna i badrummet där jag bodde förr, fick aldrig bort dom. Men hade en konstig lukt därinne också men fick inte värden till att kolla efter mögel.
Klor funkar ju till det mesta. Prova och skura med det. Borde ju finnas nå medel mot den sortens ohyra.
Vilket försäkringsbolag har du? Kolla med dem vilka som har "skadedjursbiten" avtalad med dem. Ring sedan dem, tex. Anticimex (om det ingår i din försäkring, oftast gör det de) och be dem om hjälp. Det finns två saker som man oftast gör när det gäller silverfiskar, antingen ställer man ut små lådor med klister i som silverfisken fastnar i eller så kan man spruta gift i lägenheten, har man barn eller husdjur måste man vara därifrån minst 24 timmar eftersom det kan vara skadligt.
Hoppas att de försvinner!
Det finns spray på ÖoB, radar! Jag har köpt en flaska. Det ska fungera både mot pälsängrar och silverfiskar. Kostar cirka 60 kr. Tips
Tack för era svar! Jag får kanske leva med dom då, det dyker upp en då och då. Men dom är ju så fasligt äckliga tycker jag. Ska prova att skura med klor!
Ah, ska kolla ÖB.
Försäkringsbolaget är också ett bra tips, men än så länge är dom inte så många som sagt.
Hur ser silverfiskar ut?
Ja,ja. Var det bara en då och då. Ja då är det nog ingen fuktskada iaf
Se till att hålla torrt, och rent. Silverfiskar livnär sig på "rester" i badrummen. Typ tvål, hud och sådant.
Nä, fukt hoppas jag verkligen inte att det är.
kjempejente: www.anticimex.se/default.asp
Snabba äckliga rackare
Är det väldigt fuktigt på toaletten?
Går ventilationen att förbättra?
En mobil liten avfuktare kanske?
En del medel som man har mot myror fungerar även mot silverfiskar, om jag inte minns fel så hette medlet "Myrr 100 Plus".