• Anonym

Coop, Ica Maxi, Willys eller City Gross/ÖB

Nu är det snart dags att planera inköpen inför en ny månad. Vi ska bli ekonomiska

Var ska man handla? Om man bestämmer sig för till exempel Ica Maxi, ska man hålla sig till euroshopper-märken? Coops egna på Coop Forum för att hålla ner kostnader?

Är det bättre att dela upp en viss summa på antal veckor och veckohandla ELLER ta klump-summan och handla för en hel månad och hoppas att man räknat rätt ekonomimässigt och mängden mat, hygien, och kylvaror?

Det här att sätta in/överföra pengar en gång i månaden till en medlemskortskonto. Hur lång tid tar det att få in pengarna på kortet? Kostar det något att ha medlemskortet?

• Svar på tråden Coop, Ica Maxi, Willys eller City Gross/ÖB
  • mjukisvicki

janne ja willys kanske är billigare på vissa saker men jag är så att jag köper inte vilka märken som helst. så när det gäller *kända* märken så är inte willys billigare

• Alle
    jannej skrev 2007-05-14 22:51:02 följande:
    ÖB (överskottsbolaget) är billigast på shampo, diskmedel, tvättmedel och diverse rengöringsmedel medan willys generellt sett är billigare än ica maxi och coop forum. Man får helt enkelt kolla upp vilka varor respektive butik är billigast på och ibland är det faktiskt så att kvartersbutiken runt hörnet är billigare på en vara än vad de olika stormarknaderna är så man skall inte räkna bort den helt heller.
    På ÖB och Rusta brukar vi shoppa upp oss op rengöringsmedel, shampoo, balsam och duschtvål
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Anonym

När vi har handlat på Willys fyller vi flera korgar och som vi vet vi behöver MEN det går allt på en massa. När man sen ska äta sparkar det faan. Speciellt Euroshoppers falukorv.

• Anonym

Alltså det blir dyrt på Willys av nån anledning.

• jannej
    mjukisvicki skrev 2007-05-14 22:52:29 följande:
    janne ja willys kanske är billigare på vissa saker men jag är så att jag köper inte vilka märken som helst. så när det gäller *kända* märken så är inte willys billigare
    Jag brukar också hålla mig till välkända märken som finns på alla dessa butiker såsom barilla, kungsörnen, scan osv och då är min erfarenhet att willys många gånger är billigare på exempelvis barilla pasta än vad coop forum och ica maxi är men som sagt man måste själv kolla upp respektive vara på de olika butikerna.
  • Anonym

ÖB`s XL toapapper räcker en hel månad och dom kostar 99:- SUPER BRA!

Annars hygienartiklar och mat brukar vi handla i olika affärer men känns som att det skulle vara bra med en och samma + att vi sätter in en summa pengar en gång i månaden till ett medlemskort och att man använder bara de (dra av kostander på hygienartiklar om nu ÖB är bäst/billigast)

• jannej
    Anonym skrev 2007-05-14 22:55:55 följande:
    När vi har handlat på Willys fyller vi flera korgar och som vi vet vi behöver MEN det går allt på en massa. När man sen ska äta sparkar det faan. Speciellt Euroshoppers falukorv.
    Precis därför är det viktigt att man först provar köpa bara en korvbit eller en burk av deras eget märke och provar om den är ätlig eller ej, är den inte det ja då köper man inte den igen och är den bra ja då vet man att man kan köpa det fler gånger
  • Anonym

Haha tack jannej för att du förstod "sparkar=smakar"

• cherubsnight

Vi handlar en hel del på Lidl. De har ju massa nya svenska artiklar i sortimentet, även märkesvaror tex Findus, Santa Maria, CocaCola. I köttdisken finns också nästan bara svensk kött. Lidl är faktisk billigare än de andra. Testa bara.

• jannej
    Anonym skrev 2007-05-14 23:00:32 följande:
    ÖB`s XL toapapper räcker en hel månad och dom kostar 99:- SUPER BRA!Annars hygienartiklar och mat brukar vi handla i olika affärer men känns som att det skulle vara bra med en och samma + att vi sätter in en summa pengar en gång i månaden till ett medlemskort och att man använder bara de (dra av kostander på hygienartiklar om nu ÖB är bäst/billigast)
    Jag tycker faktiskt det är bättre att handla med kontanter för då får man mer koll på hur mycket man igentligen köper för, det märker man inte av på samma sätt om man betalar med visakort eller har fyllt på sitt betalkort i förväg fast det är väl en smaksak hur man vill göra. Sedan är medlemsrabatten man får i regel larvigt låg så den brukar inte göra så stor skillnad som man kanske tror
Svar på tråden Coop, Ica Maxi, Willys eller City Gross/ÖB