• AAI

min 9 mån dotter svettas så mycket på huvudet!!!

Jag är väldigt orolig för min dotter som är 9 månader gammal, hon svettas mycket på huvudet. När jag tog upp henne från sin säng imorse var det helt blött på lakanet där hon hade sitt huvud. Jag tycket det är lite konstigt att hon svettas såhär mycket på huvudet, vet inte om detta är normalt. Jag kanske tar på henne för mycket kläder... vad vet ni om detta?

• Svar på tråden min 9 mån dotter svettas så mycket på huvudet!!!
  • AannaH

Min son svettas oxå mycket helt blöt i håret...Kanske vi har på dom för mycket kläder men nu har vi slutat med pyjamasen så han ligger bara i blöjan.

• pattisza

När min dotter svettas svettas hon också på huvudet och jag tror helt klart att hon har för mycket på sig om hon svettas. När vi lägger henne på kvällen är hon jättevarm så hon har lite på sig men sen får vi ta på henne lite innan vi lägger oss för då har hon svalnat annars fryser hon på natten.

• Cesso

Min son började också svettas om huvudet när han var ca 3 mån. Massor! Ibland är det som du säger: jätteblött. Ibland svettas han mer, ibland mindre. Jag har hört mig för, men det är tydligen normalt!

För min son blev det bättre när jag lät han sova i spjälsängen istället för med oss i vår säng.

• M G

Min son har också svettats en hel del på huvvet. Om du är orolig för att hon har för mkt på sig så kan du försitkigt sticka ner två fingrar innanför kläderna när hon sover. är hon svettig på kroppen så bör hon har lite mindre på sig till nästa gång.
    Det är ofta min son vaknar o är svettig (fortfarande, är 13 mån) på huvvet, ibland mer o ibland mindre. Visst har det hänt att han haft för mkt på sig, men inte alltid.
    Vad jag förstått så blir det bara så ibland.

• AAI

Okej det verkar som att detta är normalt och jag antar att jag tar på henne för mycket kläder, jag får försöka att lätta lite på hennes kläder...

• En Frida

Inte konstigt om de svettas när de har både blöja och pyjamas på sig så det är säkert som det ska. Tycker ändå att du ska ta upp det på BVC nästa gång du är där för. Det är säkert ingen fara men för att vara på den säkra sidan så.

Svar på tråden min 9 mån dotter svettas så mycket på huvudet!!!