• ebben

"vi närmar oss slutet på vår o sommarsäsongen"??? ellos......

Ahhhrg.
    jag blir GALEN på sånt!!
    Fick ett reklamblad från ellos igår där det står så i början....
    "vi börjar närma oss slutet på vår o sommarsäsongen..."
    VA??
    här snöar det vissa dar o ligger kvar snö än på vissa ställen-visst jag bor i norra delen av sverige.MEN inte ens i skåne är det väl slutet på sommarsäsongen redan??
    VA?Sånt gör mig galen.
    jag vet-fjantigt av mig.... .
    men tom i skåne har de väl sommar ett BRA TAG TILL?
    Nån mer som retar sig på såna onödiga saker? eller är det bara jag?

• Svar på tråden "vi närmar oss slutet på vår o sommarsäsongen"??? ellos......
  • nadja84

Men dom måste ju skriva så då dom snart kommer skicka ut höst/vinter katalog *längtar*
    Du ska väl snarare vara glad då du kan få massa kläder till sjukt låga priser pga att dom tror sommaren är slut å börjar rea ut den redan

*Dylan 2006-03-25*
  • ebben

De behöver väl inte skriva så bara för att skicka ut höstkataloger.......
    De kan ju skriva typ:
    "snart är hösten här"!
    för då har de ju liksom "vänt på" det lite tycker jag....
    men klart att jag vet att höstkatalogerna kommer snart-det är ju inte det.Men inte måste de ju påpeka att sommaren SNART är slut? för det......
    O kläder till sjukt låga priser tror jag knappast på.......tyvärr

• nadja84

Nähä.. gå in på deras sida får du se Nu får man 30% på hela beställningen

*Dylan 2006-03-25*
  • ebben

nadja-ja,men SJUKT billigt blir det ju inte? o jag kan/vill (visst mitt "problem" ) förövrigt INTE beställa vinterkläder nu-innan jag ens fått ta fram vårkläder o ta undan vinterkläderna.......Här har barnen o jag våra vinteroveraller o jackor än,ser du!

• lugnåsbo
    ebben skrev 2007-05-16 07:52:56 följande:
    nadja-ja,men SJUKT billigt blir det ju inte? o jag kan/vill (visst mitt "problem" ) förövrigt INTE beställa vinterkläder nu-innan jag ens fått ta fram vårkläder o ta undan vinterkläderna.......Här har barnen o jag våra vinteroveraller o jackor än,ser du!
    men det är väl 30 på vår o sommarkläder...
  • ebben

Aha.......så var det kanske ......men jag HAR ju de sommarkläder jag behöver,så jag behöver inte köpa mer-bara vänta på nån liten värme .......

men det kanns bara helt fel för mig då de skriver så! Det kan jag inte hjälpa......
    ..."snart slut på vår/sommarsäsongen...."

• 4 Före 30

Haha det tycker jag är rätt bra, man kan vänta ut dem o handla på rea istället för att DYKA på katalogen o tokhandla så fort den kommit. Nu kan man handla rätt storlek, i rätt tid och dessutom på REA! Kanon ju. Tom butikerna börja ju sin sommarrea INNAN midsommar...enligt mig är det knappt sommar då....
    Skibra helt enkelt.
    O eftersom höst o vinter reas innan sommaren är slut nästan, så blir det riktigt bra då också...

• ebben

väntar fjärde-jo,förvisso bra med själva REAN-det är ju inte det som "retar" mig-utan bara det faktum att de skriver att sommaren snart är SLUT.

• nadja84

Så här skriver dom:

"Vi börjar närma oss slutet på vår- och sommarsäsongen och som tack för en lyckad säsong ger vi dig här det högsta rabatterbjudandet hittills! Du får...."

Det är ju deras klädsäsong dom menar och inte att sommaren snart är slut!!!

Men men alla retar vi oss på något, kan berätta något som retar mig:

Läste igår i vår lokaltidning att man på något gym(minns inte vilket) får rabatt på sin vikt x 10!!!
    T ex
    Väger du 60kg Får du 600.- rabatt
    Väger du 100kg får du 1000.- rabatt

Sånt retar mig iallafall då endel redan mår sjukt dåligt över sin vikt vare sig den är hög eller låg och då behövs inte sånt här för att sänka dom ännu mer!!!!
    Sorry TS att jag blev lite OT!!!

*Dylan 2006-03-25*
  • lugnåsbo
    nadja84 skrev 2007-05-16 09:25:34 följande:
    Så här skriver dom: "Vi börjar närma oss slutet på vår- och sommarsäsongen och som tack för en lyckad säsong ger vi dig här det högsta rabatterbjudandet hittills! Du får...."Det är ju deras klädsäsong dom menar och inte att sommaren snart är slut!!!Men men alla retar vi oss på något, kan berätta något som retar mig:Läste igår i vår lokaltidning att man på något gym(minns inte vilket) får rabatt på sin vikt x 10!!!T exVäger du 60kg Får du 600.- rabattVäger du 100kg får du 1000.- rabattSånt retar mig iallafall då endel redan mår sjukt dåligt över sin vikt vare sig den är hög eller låg och då behövs inte sånt här för att sänka dom ännu mer!!!!Sorry TS att jag blev lite OT!!!
    hm.., jag skulle tykca det var bra eftersom jag väger mycket skulle jag få bra rabat... då kanske man får tummen ur och går dit
  • nadja84

Men om det är någon som väger lite och vill träna ska dom då få mindre rabatt??
    Kan faktiskt vara ett problem att vara smal med!!
    Aja.. men ska inte gå OT i tråden

*Dylan 2006-03-25*
  • ebben

nadja-gör inget att du blev OT!!
    men visst fattar jag att de menar klädsäsongen,egentligen! Det är ändå det sätt de skriver det på jag inte gillar.....
    "vi börjar närma oss slutet på vår o sommarsäsongen o jag är glad att våra erbjudanden o kataloger har tilltalat dig...."

De skriver ju bara att "våren/sommaren snart är slut"!
    INTE att de ju egentligen menar nåt annat.
    jaja,som du säjer alla retar sig på nåt.
    o att ha mer rabatt för tjockare personer är ju bra tycker jag-de BEHÖVER kanske träna mer......

• 700523

Jag blir oxå tokig på att "säsongerna" tar slut innan dom ens börjar.. det är ett jätteproblem för oss att få tag på vissa kläder till vår dotter (13 mån)..

I vintras fick vi leta som galningar efter en vinteroverall och nu får vi inte tag på regn/allväderskläder i hennes storlek för att det är "slut för säsongen" i hennes storlek.. Nu är vår dotter liten till växten, och har alltid varit det så vi törs inte chansa en säsong i förväg på vad hon har för storlek nästa säsong ...

• Spegel

Blir oxå irrirerad. Var ute efter en vinterjacka i vintras men alla var slut eftersom säsongen var över. Här hade vintern precis börjat!
    Samma sak nu. söker en vårjacka, finns inga vettiga..

Och nu kommer höstkatalogerna snart med långbyxor och stickade tröjor. Har ju tusan inte plockat fram caprijeansen än! Så snart finsn det väl inga sommarplagg att få tag i alls..

Svar på tråden "vi närmar oss slutet på vår o sommarsäsongen"??? ellos......