• ejja81

ang feber,,hur många dagar

hur många dagar är det ok att en liten på 7 månader har feber,,,pendlar mellan 38-39,5
    haft sen i lördags

• Svar på tråden ang feber,,hur många dagar
  • Niveas

HEJ ejja81... hur år det? Min son är lite över 7 månader och har haft feber i två dygn snart. Undrar samma som du! Hans första tänder håller visserligen på att spricka upp men kan febern verkligen bli så hög som 39.4, dessutom på morgonen, av det? Hoppas någon med lite erfarenhet hittar till tråden =)

• Kristin24

4e dygnet ska man alltid kontakta läkare om barnet fortfarande har feber. Är inte alls ovanligt att barn får 40 graders feber, våran dotter fick alltid hög feber när det kom tänder och höll i sig i 3 dagar, kolla om det är tänder.

Man ska kontakta läkare innan 4 dagar om barnet inte vill dricka, får kramper, eller är jätte hängig även om du gett alvedon.

Hoppas hon/han blir bättre snart

Go och glad Kexchoklad
  • 3 barns mor

dom får inte feber pga av tänder. utan tänder kommer fram när man har nån infektion i kroppen därför feber. men har dom feber på 4 dagen så kontakta läkare. eller tidigare om dom verkar väldigt dåliga.

• Strutis

har samma problem, min 11 månaders är inne på sin femte dag med feber, han e risig, snorig, jätte hemsk hosta, gråter mest hela tiden, äter lite när han fått i sig alvedon, inte annars.
    va hos läkare på tredje dygnet som konstaterade virus infektion, då är det inte mycket att göra eller?

vet inte heller hur länge det är ok att va så sjuk, kan det bildas en bakterie allt eftersom eller är det "bara" ett virus som man ska vänta ut?

//K

• ejja81

vi fick åka tillbaka,,öroniflammatiomn oå,,ätit pencilin nu,,så feberfri=)

• Niveas

Nu har min son 38.0 och sover som en prins =)! Han haar verkligen piggnat till!

ejja: Vad bra att eran liten blivit bättre!

Svar på tråden ang feber,,hur många dagar