• shela

Extremt sockersug!! Vad gör man!?

Är en gottegris som bestämt mig för att "avgifta" mig. Har inte ätit något som innehåller socker sedan 9 dagar tillbaka. Det har gått jättebra, men idag känns det extremt svårt!!! Bullarna i frysen bara ropar på mig!

Tänkte be er om era bästa tips på vad man ska göra när suget sätter in.

Tacksam för hjälp, peppning och tips!

• Svar på tråden Extremt sockersug!! Vad gör man!?
  • JennieL

Kasta bullarna!!

Jag kunde ite ha nånting hemma när det var som värst, då blev jag bara mer sugen

• Pumpkin

Äta godis!

Nej då. Men borsta tänderna är ett bra knep. Eller tugga tuggummi.

• Fjällbruden

Lägg en banan i frysen ett tag.. mixa den med lite frusna hallon och lite vaniljyoghurt så har du ett nyttigt mellis utan socker som ändå är lite sött
    Blir lite som glass..

Tycker att du ska vara stolt över dig själv!! Jätteduktigt att vara utan socker sådär!

Lycka till!!

• JennieL
    Fjällbruden skrev 2007-05-15 15:25:01 följande:
    Lägg en banan i frysen ett tag.. mixa den med lite frusna hallon och lite vaniljyoghurt så har du ett nyttigt mellis utan socker som ändå är lite söttBlir lite som glass..Tycker att du ska vara stolt över dig själv!! Jätteduktigt att vara utan socker sådär!Lycka till!!
    vaniljyogurt innehåller socker
  • shela

Tack Fjällbruden! Det där med banan lät gott! Tyvärr innehåller ju vaniljyoghurt socker. Kanske funkar med naturell med?

• getingmidja

Köp hem Sprite zero, mixa med ex frysta hallon!
    Det blir som en sprudlande sorbet, urgott!

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • JennieL
    getingmidja skrev 2007-05-15 15:26:33 följande:
    Köp hem Sprite zero, mixa med ex frysta hallon!Det blir som en sprudlande sorbet, urgott!
    Jag kör viktväktarna, å den "drinken" är ju 0p!! kommer prova den ikväll
  • shela
    getingmidja skrev 2007-05-15 15:26:33 följande:
    Köp hem Sprite zero, mixa med ex frysta hallon!Det blir som en sprudlande sorbet, urgott!
    är lite skeptisk till light-produkter och aspartam-sötade grejer.. Men det lät gott!
  • getingmidja
    JennieL skrev 2007-05-15 15:28:06 följande:
    Jag kör viktväktarna, å den "drinken" är ju 0p!! kommer prova den ikväll
    Ja du, jag är också med i VV! *S*
  • JennieL
    getingmidja skrev 2007-05-15 16:31:13 följande:
    Ja du, jag är också med i VV! *S*
    Hur mycket hallon å hur mycket sprite tar du? Inga andra 0p-tips?
  • Erese

Är du säker på att du verkligen inte får i dig socker för huvud taget? Det innehåller socker i tex : bröd, pasta kan innehålla socker i färdig rätter och såser.

Käka bananer, jordgubbar med lite lätt vanilj youghurt, Ät regelbundet frukost, lunch och middag som mellanmål kan du proppa i dig frukt. Oftast får man socker sug då blodsockret sjunker och kroppen vill få i sig energi snabbt. Sedan är det din egen vilja som hjälper dig till att avstå från godis och glass mm.

• Erese

Jag vet att att det innehåller socker i lätt yoghurt, men vikt väktarna rekomenderar lätt vaniljyoghurt. Sedan misstänker jag att det är gottis suget du vill bli av med, det är svårt att inte få i sig socker men om man äter produkter med socker behöver man inte över konsumera utan ät med måtta.

• shela

Erese: Nej jag är säker på att jag inte äter nåt som innehåller socker. Har blivit duktig på att läsa innehållsförteckningar...

• råttan07

ja smoothies av alla de slag är bra för sötsug, du kan blanda frukt/bär med juice (tex apelsin) eller youghurt (naturell går bra) bara att pröva vad du tycker är godast. Ett tips om du ska göra en bär smootie är att du ändå har tex 1/2 (eller hel beroende på hur mye du gör) banan så blir det lite tjockare konsistens om du använder juice som bas. Annanas, hallon, björnbär, blåbär mm har jag prövat jättesmarrigt. Jag tycker det blir godast om man inte blandar för mycket bär/frukt. Ta tex hallon, blåbär med lite banan eller ananas mixat med mango och apelsinjuice.

www.tasteline.com/default.ns&pics=1&strSearch=smoothie&Skicka22=S%F6k&MainIngredient=&CourseType=&searchMode=general&view=search%5Fall&gclid=CM6T3eC0kIwCFSoMQgod0RSFAw

• getingmidja
    JennieL skrev 2007-05-15 16:34:29 följande:
    Hur mycket hallon å hur mycket sprite tar du? Inga andra 0p-tips?
    Oj...jag har bara i lite! *S*
    Men det går inte åt så mycket läsk iaf...och det blir en jättegod sorbet.
    Kolsyran i läsken gör att det nästan fräser lite i munnen.
  • jaOmagen

men... e inte sötningsämning lika illa som socker???
    har hört iaf att man blir hungrigare av de så de e absolut inget jag kör på :P
    dricker jag läsk så dricker jag vanligt, annars håller jag mig till ramlösa naturell =)

Svar på tråden Extremt sockersug!! Vad gör man!?