• Flygfotogen

Vad menar du när du skriver "imon"??

Jisses vad jag irriterar mig på detta hyss. "Imon" eller "imån" istället för, vad jag tror åtminstone, "imorgon". Vad handlar det om? Allvarligt talat? Det är inte ett ord, det är mig veterligen inte "riktig" slang heller?

Jag får banne mig utslag när jag ser hur folk skriver. Vad kommer att hända med det svenska skriftspråket?

• Svar på tråden Vad menar du när du skriver "imon"??
  • Nikhita

Hej, så ha rjag aldrig skrivit och ingen jag känner heller.
    Kan det ha med att göra var i Sverige man bor?

• Truffles

Kan bara hålla med dig. Jag försöker att alltid skriva ut riktiga ord/meningar och det tycker jag vä att alla skulle kunna göra! Det tar inte direkt någon längre tid för några ynka tangenttryckningar extra...

• Schweizernöt

inte imon, men imorgon, imorrn.. :)

• SystraMi

Jag skriver imon (=imorgon) ibland för att det är så jag uttalar det.

• Flygfotogen

Jag vet inte riktigt. Har sett det frekvent här på FL och på en hel del andra forum. Aldrig tänkt på att kolla brukarnas bakgrund. Skall göra det.

• trollkarl
    Marsch skrev 2007-05-15 18:56:35 följande:
    Jag vet inte riktigt. Har sett det frekvent här på FL och på en hel del andra forum. Aldrig tänkt på att kolla brukarnas bakgrund. Skall göra det.
    du har sett mys =knulla me, o det är fel enligt mig, som sagt smaken är som baken, delad =)
  • JennieL

imon??
    Imorrn möjligtvis, men vem säger imon?

Lika irri är det med folk som skriver LA... "Det är LA..." vadå la?

• trollkarl
    JennieL skrev 2007-05-15 18:58:27 följande:
    imon??Imorrn möjligtvis, men vem säger imon?Lika irri är det med folk som skriver LA... "Det är LA..." vadå la?
    la brukar oftast brukas av folk från gbg elelr med det uttalet..
Svar på tråden Vad menar du när du skriver "imon"??