Inlägg från: Anonym (xc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xc)

Vaxa muffen?

jag har gjort det, första gången var jag hårfri i kanske tre veckor, numera räcker det att jag gör det var 5-6 vecka.

Gör ont, men inte alls som jag hade föreställt mig. Klart värt det.

Numera gör jag det själv hemma. Jobbigare, men bekvämare och billigare.

• Anonym (xc)

om ni ska prova hemma så rekommenderar jag Brazilian wax, en grön burk. Tror märket heter andrea eller något. Finns på åhlens.. Jäkligt smidigt, tips är att ta små små stycken åt gången...

• Anonym (xc)

Man använder inga remsor. Du lägger på vaxet, låter det stelna i fem tio sekunder, sen drar du av vaxbiten.. Jättesmidigt. Kostar cirka 120 kronor för en burk. Kostade det på kicks i alla fall.

du får prickar direkt efter, men efter en halv dag har dom försvunnit. Inte som när man rakar.
    Anonym ( ) skrev 2007-05-15 21:36:39 följande:

ingår det remsor då oxå?? eller får man köpa det själv?hur mycket kostar den ca??
  • Anonym (xc)

Lycka till.. Och även om det gör ont i början så kommer du att bli mer och mer bedövad så till slut så är det inte så farligt. Eller ta en öl och sätt dig nära micron... Man måste värma på vaxet ganska ofta..

• Anonym (xc)

du får en bruksanvisning.. mitt tips är att göra vaxet jättevarmt annars stelnar det rent för fort.. Och ta väldigt små bitar, jag lägger ut tre fyra vaxbitar åt gången och drar dom. Gör du stora så gör det mer ont. och låter du vaxet bli för stelt så bryts det bara. Men efter några dragningar får du in tekniken.

Svar på tråden Vaxa muffen?