• Anonym (mensmonste)

Hur blir ni innan mens?

Ja, hur är eran kropp och erat humör innan mens?

Själv får jag hemskt ont i magen och ont i ryggen, blir trött och gasig i magen.

• Svar på tråden Hur blir ni innan mens?
  • ims67

Jag blir orolig och lättirriterad.Vill hels bara dra något gammalt över mig.

• Anonym (mensmonste)

Tessi: vissa har det bra

• septbebis

Får huvudvärk och blir lätt irriterad.

• Anonym (PMS)

PMS besvär så det bara skriker om det, och det har kommit nu, efter 35 års ålder...ont i brösten med början två veckor innan mens (dom blir en storlek större innan mensen kommer), ett horriblet humör, som är det största bekymret. Har varit till gyn och fått antidepp-medicin att ta innan mensen, vilket räddar mitt äktenskap varje månad.

• Tessideluxe

Mmm, kom på en sak. Jag går upp tre kilo i vikt veckan innan eftersom jag binder extra mycket vatten i kroppen. Kläderna sitter tajt och man känner sig som en barbapapa men hellre det än PMS och smärtor faktiskt.

• Anonym (gasverket)

Jag får stora bröst, magen och låren svullnar upp, flottigt hår men framför allt: jag får gaser! Man skulle nog kunna ansluta mig till ett gasverk

• Anonym

Diarré, tre dagar innan blir jag gråtmild och grinar för allt, jag blir lättirriterad, svullna bröst, flottigt hår, ont i magen och till råga på allt har jag så mycket mens att jag måste äta järntabletter för jag får blodbrist.

• Anonym

Jag lider av värsta pms:en så jag bävar för att sluta amma om några månader. Helt säker på att det kommer tillbaks. Har bara blivit värre med åren. Får samma symtom när jag använder preventivmedel med hormoner i. Gick igenom ett helvete med p-staven (pga att jag antagligen har mycket gulkroppshormoner i kroppen redan, sa gynekologen efter ett år!) Började med mini- piller efter förlossningen och kunde bara äta dom i två veckor sen kände jag av det igen. Har nu fått en kopparspiral! Så underbart att slippa hormonerna. Den enda nackdelen är väl att man känner av den ibland vi har sex men det är det värt! Undrar bara om pms och det här problemet med preventivmedel med hormoner i kan hänga ihop.

• Anonym (Kakkkkka)

Veckan innan blir jag sjukt irriterad på flytningarna, blir lätt gråtmild och får ont i magen, ryggen eller både och.
    Känslig till allt och gråter till minsta lilla. Sjuka är att jag blev sorgsen över att jag dödade en spindel med telefonkatalogen... annars så, kan bli hur konstig som helst...  

• Mai71

Får ofta huvudvärk, blir lätt irriterad, minskad sexlust....usch

Svar på tråden Hur blir ni innan mens?