• Zäta

Adressändra!

Några saker jag bara inte får glömma att adressändra eller avsluta innan flytt? Något annat som behöver ordnas innan? Har kikat på nya hemförsäkringar och ny försäkring till bilen.

Bor nu i hyreslägenhet och ska flytta till hus.

Uppsagt är:

El
    Bredband
    Lägenhet
    Hyresgästförening

Adressändrat är:
    Tidningar
    Försäkringar
    Tele
    adressändring.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 13:58:41:
    Adressändrat även till skatteverket

• Svar på tråden Adressändra!
  • MissKate

Skatteverket, vi blev inte reggade på nya adressen förrän långt efter vi flyttat. Det kan du göra på skatteverkets hemsida..

• Lolilla

Du skall adressändra genom svensk adressändring/skatteverket. Så du får ALL din post. Detta måste du göra i god tid INNAN flytten.

• MissKate
    Lolilla skrev 2007-05-16 13:45:39 följande:
    www.adressandring.se/
    Där ändrade jag men det blev inte reggat på skatteverket ändå.
  • Lolilla

Man kontaktar väl skatteverket själv? Om det är en tillfällig eftersändning ändras det inte vet jag i alla fall. Defintiv vet jag inte hur det funkar med dock. Hur som haver är det är väl ens eget ansvar att anmäla att man skriver sig på ny adress?

• Zäta

Skatteverket hade jag ingen aning om att man skulle adressändra till! Tack! Ska kolla deras hemsida... adressändring.se är redan klart!

• Lolilla

Det är ju genom skatteverket alla dina uppgifter sköts. Viktigt att du är skriven på rätt adress

• Zäta

Haha.. klart! Nu har jag ändrat där med! Jag gjorde itne hos dem sist jag flyttade, men det ändrades ändå. Nu vet jag att det blir rätt iaf!

• jeeri74

Jag behövde inte ändra på hos skatteverket när jag flyttade..

Har du sagt upp försäkring på lgh..? Och tecknat en på huset? Antar att du vet, men du måste ha försäkring på huset från den dagen du får tillgång till det.
    Adressändrat till ev jobb?

Lycka till med flytten!

• Zäta

adressändrat till jobb får min ambo sköta själv, jag har inget.

Fick ett erbjudande på försäkring genom banken som vi sagt att vi är intresserade av så det är ordnat.

• Fiffie

Gör man adressändring genom adressandring.se får man hem 2 papper att skriva under och 2 addreserade kuvert, ett skickas till adressängring.se och ett till skatteverket..

»-(¯`v´¯)-» Nell och Novas mamma »-(¯`v´¯)-»
  • Zäta

aha.. om jag nu skickat in till skatteverket via internet, tycker ni då att jag ändå ska skicka in pappret jag fick hem från adresändring till dem?

• MissKate
    Zäta skrev 2007-05-16 14:07:17 följande:
    aha.. om jag nu skickat in till skatteverket via internet, tycker ni då att jag ändå ska skicka in pappret jag fick hem från adresändring till dem?
    Ja för f.... För säkerhets skull. Jag skickade in pappret men reggades ändå inte.
  • Zäta

Då skickarjag båda.. när det gäller myndigheter å så kan man inte vara tydlig nog!

Svar på tråden Adressändra!