• blondtjej

Cat it/Vattenfontän

Nu har vi testat vårt nya inköp; Cat It/Vattenfontän till katter. Den kostade 320:- (Finns på Tradera för 286:-+frakt med såg jag).
    Vi har nu gjort ett utförligt test och ska nu dela med oss:

Design: +++++
    Snygg och piffar upp hörnet i köket rejält. Rolig.

Upplevelse: +++++
    Vääääääldigt spännande och lite läskig i början. Låter lite farligt, men åhh vad bra den blev efter en stunds tänkande från kattens sida.

Användarvänlighet: +++++
    För matte som skulle sätta ihop den och fylla på vattnet var det inga som helst problem, även fast inte manualen var på svenska. Men det finns engelsk text och lite bilder.
    För katten; lite skumt med vatten som rinner saaaaakta ner för sidorna, men vart tar det vägen? Provar och knackar med tassen, jag ser ju vattnet i bubblan. Nehe? Men hur ska jag nu föra om jag är vrååååltörstig och inte vill slicka så sakta? Ahh, en vattenskål! Gött!

"Fräsch-het": +++++
    För matteoch husse som 5 miljoner om dagen måste ta bort matrester i vattnet för en viss liten herre med eller utan avsikt alltid ska slänga maten i vattnet hoppas vi att det ska vara fräscht ändå. Men matskålen hakad fast på vattenskålen med en liten skyddsvägg håller vi tummarna på att den ska skydda från matstänk!
    För katten: Mmmm, så smaskigt vatten!! Give it to me!!

Som ni ser så är vi supernöjda med vårt senaste inköp och bara kartongen var kul att leka i! Bara den var nog värd 320:- enligt katten
    Har ju inte testat att rengöra den mer än den första gången som man sköljde igenom med vatten och liiiiite diskmedel. Filtrena har jag inte heller bytt eller sett ngt pris på!

www.katter.nu/katter/tester/tillbehor/catit.htm
    www.arcatapet.com/fullsize/11916.jpg

• Svar på tråden Cat it/Vattenfontän
  • melodie

funderar också på att köpa en sån... Det är värt pengarna alltså?? Och hur ofta byter man vattnet??

• Felicia6

För oss var det INTE värt pengarna..

katterna skiter fullständigt i den och ska ändå ha vatten från duchen eller kranarna.. står o skriker på oss om dom inte får det.. Suck.. massa pengar i sjön..

• Felicia6

Försiktig bara då ni rengör den, för det finns småploppar i den som lätt går sönder..

• Tesselajnen

Som alternativ till cat-it finns Drinkwell som jag personligen föredrar, supersmidig att rengöra och katterna älskar den.

• reserverad

Drinkwell alskar mina katter ocksa.

• Knytets

vi har haft vår i ca 2 år snart och den e jättepoppis.
    Tycker det är skönt att man slipper springa o byta vatten och fylla på vatten flera ggr/dag. Skit fiffigt. Min svärmor köpte en efter oss eftersom hon också tyckte den var smart, så hon har två stycken som både vovvarna och katterna använder.

Vi har aldrig haft problem med den, däremot har vi kommit på att man ibland behöver plocka isär pumpen och göra rent där inne för där kan den samlas lite gukka där inne, vilket gör att vattnet inte fördelas lika bra över kupolen.

Sen är det ju ett stort + att den är väldigt snygg också.

• blondtjej

erkänn att designen är sjukt vacker
    Katten älskar den fortfarande och den är fräsch hela tiden! Han är länghårig (perser) och fäller grymt mycket, men vattnet är fräscht ändå. Han skulle ju alltid slänga maten i vattnet innan med, men det har han helt slutat med. Vi har fyllt på den två gånger på en vecka eller nåt, kanske tre. Istället för ggr om dagen med den förra vattenskålen.

Visst finns det säkert många katter som skiter fullständigt i en sånhär manick, men många älskar den ju med Jag tycker den är riktigt bra fortfarande och tom sambon tycker det var ett bra köp denna gången

Vad är drinkwell?

• Car0lina

Har nyss införskaffat en catit satte ihop den i går. Men mina katter skiter i den fullständigt. Jag hoppas att dom vänjer sig för jag hatar att dom ska ha vatten i duschen jämt o ständigt.

• Car0lina

Någon som vill köpa våran den är helt ny? Hör av er till mig isf. Våra katter vägrar och dricka ur den. Så det var helt slöseri med pengar. Jag som trodde den skulle vara perfekt. Fast det beror nog på katten. För vissa verkar ju tycka om den.

• Car0lina

Vattenfontänen är såld. Titta på föregånde inlägg.

Svar på tråden Cat it/Vattenfontän