tvätta nya jeans??
rätt dyra
första gången
vad ska man tänka på?
står 40 grader
e de okej?
ska man ta fin tvätt eller går de att köra på som vanligt???
rätt dyra
första gången
vad ska man tänka på?
står 40 grader
e de okej?
ska man ta fin tvätt eller går de att köra på som vanligt???
Tror nog att det går att tvätta dom som vanligt, o står det 40 grader så går det nog att tvätta dom i 40 grader.
Vanliga jeans?
60 grader och torktumling har fungerat på alla mina jeans oavsett prisklass
Man ska egentligen inte tvätta jeans över huvudtaget... men eftersom jag med gör de så skulle jag nog tvättat dem i 40grader första gången och då som vanligt inte fin tvätt!
Vända dom "ut och in" är nog alltid bra.
Kör på fintvätt 40 grader, inte mer...finns det ett "30 min program" så tvätta på det.
Jeans blir ju sällan lortiga.
Använd tvämedel för kulört tvätt och skippa sköljmedlet om det är stretch i jeanstyget.
Är de mörka så skulle jag råda dig från att tvätta dem de första 6 månaderna! :-O
Låter as-skabbigt, jag vet, men färgen/formen håller bäst då.
Om du vill bevara färgen så mkt som möjligt så kan du hålla lite ättika i tvättmedlet och vända brallorna ut-och-in.
Tänk på att om du har jeans med stretch så ska man inte anvämda sköljmedel. Förstör stretchen.
förtvätt och förblötning?? eller kort huvudtvätt? de är rätt smutisga vid benen efter regn oväder och leriga promenader
Läste nånstans att man helst ska vänta minst 6 månader med att tvätta nya jeans, för att få "in sin personliga nötning" eller nåt sånt var det. Så då ska man gå omkring med smutsiga jeans då
Ames- om man inte ska tvätta jeans alls egentligen, hur tusan får man dem rena då
okej!
de är ljusa jeans!