Inlägg från: Santis |Visa alla inlägg
  • Santis

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Här är en till som är uppe på toan i tid och otid om nätterna. Just nu är jag hemma med vår son som är sjuk i maginfluensa så det blir inte mycket sömn överhuvudtaget. Men jag ska inte klaga för mycket... man får ju vara hemma och pyssla om den lilla ängeln.

Maj:
    Lyllo BF 12/5
    Majken BF 31/5

Juni:
    VildaMaria BF 4/6
    A lie BF 11/6
    Decemberflicka BF 12/6
    Damon BF 12/6
    Genetrix BF 14/6
    MissIsola BF 14/6
    LabLover BF 20/6
    Santis 20/6
    Kardemumman BF 21/6
    Mayra BF 25/6

Juli:
    Mallemalou BF 7/7
    Mab79 BF 17/7

• Santis

Mab79: Var inne och kikade på din lilla son. Vilka bra bilder det blev. Blev lite besviken vid mitt UL för minstingen låg inte så bra till för att det skulle bli skarpa bilder. Men, men, vad gör väl det... huvudsaken är att alla organ såg bra ut.

Vi har inte heller någon digitalkamera!! Känns som att det är dags att införskaffa en. Lyllo, du kan väl dela med dig av tipset du får från din bror så kanske det blir en här med.

I övrigt så mår jag och magen jättebra nu. Lite smärta i rygg och svanskota till och från men än så länge är det uthärdligt. Har börjat få lite problem med att hålla tätt (läcker urin) när jag nyser eller hostar. Blev lite förvånad för jag tycker att jag har varit duktig med att göra knipövningar efter Simons födelse och fram till den här graviditeten. Någon annan som har samma problem?

• Santis

Usch, här är en pingla som har drabbats av bihåleinflammation. Det är sååå jobbigt och jag har så ont i huvudet hela tiden. I natt vaknade jag av att, vad jag tror, trumhinnan sprack. Det gjorde jätteont, och gör det fortfarande, och för tillfället känns det nu som jag är helt döv på vänstra örat. Veckan kunde ha börjat bättre om man säger så. Ska till läkaren nu vid åtta och se om de kan hjälpa mig. Läste på nätet att man har lättare för att få bihåleinflammation när man är gravid (jag har aldrig haft det förut).

• Santis

Var hos doktorn igår och fick pencillin mot både bihålorna och öroninflammation. Känns redan mycket bättre även om det har varit lite svårt att sova gott i natt.

• Santis

Decemberflicka: Vi har en Volvo 945 och den är just nu helt oumbärlig. Den har några år på nacken och allt det där men det är så skönt med det stora utrymmet. Det behövs verkligen när man har barnstolar och barnvagnar (och dessutom en stor hund som vi har) och allt annat som ska få plats. Tänk bara när man ska åka på semester. Jag är sååå nöjd med bilen vi har, fast det är klart att det skulle vara roligt att ha en sprillans ny Volvo istället =)

Jag känner än så länge ingen oro inför förlossningen. Däremot så har min sambo sagt att han gör det. Min förra förlossning gick kanonbra men jag blödde jättemycket efteråt. Det var inget som jag märkte (hade ju en nyfödd son på bröstet) men barnmorskorna pratade mycket med min sambo (utan att jag fick veta det just då, de ville väl inte oroa mig i onödan) om att det inte såg bra ut där ett tag. Men som sagt var det gick bra och jag slutade blöda så småningom. Jag kan förstå sambons oro, hans upplevelse skiljer sig ju från min.

• Santis

Liten och Börnen: Låter inte roligt. Ni får nog försöka ta det lite lugnt båda två. Vi håller inte på att flytta hemma men arbetsplatsen jag jobbar på ska ju läggas ner så vi håller på och packar för fullt. Jag vet att jag inte borde lyfta tungt osv men det är så svårt att låta bli... varför är det så??? Så tänk på det Börnen!!!
    Jag är inne varje dag och läser era inlägg men det är inte så ofta jag får ner något själv. Det händer så mycket för er hela tiden, flyttar, nya bilar, foglossning, barnvagsnköp osv. För mig rullar allt bara på just nu. Har inte märkvärdigt ont, mår inte märkvärdigt dåligt, alla värden är bra, inga nya roliga inköp osv. Med andra ord jag har inte så mycket att skriva känns det som. På fredag ska jag i alla fall till MVC så då får jag avlägga en rapport igen.

• Santis

Hejsan alla pinglor!
    Har varit hos MVC nu på förmiddagen. Hjärtljuden låg på 148 i viloläge och lät hur fina som helst.
    Har nu slutat äta pencillin och både öron- och bihåleinflammationen har gett med sig. Det är sååå skönt att vara frisk igen.

• Santis

Decemberflicka - tycker också lite synd om din man men håller med om att det är bra att han kan visa sina känslor för dig. Det blir ju så mycket lättare i ett förhållande när man inte har några känslospärrar utan kan dela allt med varandra.

Själv var jag på BVC med sonen för att ta vaccination i tisdags, hos veterinären igår med hunden då han har börjat klia sig mer än vanligt, och nu precis ringde de från dagis och sa att sonen har ramlat och slagit i tänderna. Vad de kunde känna så satt inga tänder löst men de ville ändå att jag skulle ringa till tandläkaren. Så nu har vi en tid vid 13:00 . Hoppas verkligen att det inte är allvarligt. Det är ju ganska känsligt det här med tänderna. Han har ju aldrig varit hos tandläkaren så det ska bli spännande och se hur han tar det. Ja, många besök hos "sjukvården" har det varit denna vecka (och den är inte slut än).

• Santis

En extra styrkekram till Börnen som verkar behöva det, och en grattiskram till Majkens lilla sångfågel... vad roligt att det gick så bra!!

Kan bara hålla med er andra om att det börjar bli jobbigt nu. Hur man än sitter så känns det inte skönt. Likadant när man ska sova, ingen ställning är bekväm längre. I går kväll när jag skulle lägga mig så fick jag jätteont i vänstra vaden och det har blivit ännu värre nu på morgonen. Kan tänka mig att de är de välkända kramperna som börjar ge sig till känna. Kanske får tigga lite massage av sambon ikväll=)

• Santis

Jag har faktiskt (än så länge) lyckats med konsten att inte halka ännu. Vi har ju en stor hund på 50 kg så det gäller att välja sina promenader så att säga. Skulle jag gå på blank is och han skulle få för sig att dra till så flyger jag nog all världens väg skulle jag tro. Bättre att gå i skogen där han kan vara lös... men det är ju så jobbigt för kroppen att pulsa i djup snö. Tycker verkligen att det är dags för våren att komma nu.

Har förkultiverat lite frön hemma i köksfönstret och jag längtar såååå efter att snön ska försvinna. Vi flyttade in i vårt nybyggda hus för två år sedan och nu har det börjat bli dags att planera och göra något åt trädgården. I sommras sådde vi gräsmatta och i år ska vi satsa på att få till några rabatter, fruktträd, buskar mm. Man har så mycket planer, fantasin är det inget fel på, men tyvärr så kostar allt pengar. Men roligt är det i alla fall.

Jag har också börjat känna av den här jobbiga känslan av att man ska spricka. Det känns verkligen att huden töjs ut och min navel står verkligen rätt ut. Och det är tre månader kvar... vart ska detta sluta egentligen. Den här gången har det varit mycket jobbigare än min första graviditet.

• Santis

Oj, oj, oj, nu har jag läst igenom alla inlägg som skrivits under påsken. Har varit hemma under påskhelgen och där har vi tyvärr ingen dator längre.
    Vid min förra förlossning så använde jag mig av lustgas och EDA. För mig fungerade den kombinationen jättebra så jag tänker satsa på det denna gång också. Visst försvagades krysvärkarna av EDA:n så det tog lite tid (två timmar med krysvärkar) men jag upplevde det som att hellre får det ta lite tid och att man "töjs ut" stegvis än att allt går jättesnabbt och man spricker. Jag sprack ingenting och behövde inte sys. Man har ju hört skräckhistorier så det var nog det jag var mest orolig för under själva förlossningen, att spricka hela vägen menar jag.

• Santis

Apropå namn så döpte vi ju vår son till Simon. Det namnet ligger på tio i topp listan och jag har till och med för mig att det ligger bland topp tre. Men en Simon blev det och jag har hittils inte stött på en enda liten pojke till som också heter Simon. Så det viktigaste är nog att man väljer ett namn som känns rätt. Leo är jättefint. Vi har funderat på Philip, Oscar eller Svante. Philip och Oscar ligger också på tio i topp. Flicknamn är svårare. Jag tycker Clara är fint men det har jag inte nämnt för sambon ännu. Känns som att det är en liten pojke i magen så vi har inte funderat så mycket på flicknamn.

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas